افت شدید تولید نفت و گاز در نروژ

امسال شرکت های نفت و گاز نروژ انتظار دارند بتوانند فقط 30 چاه اکتشافی داشته باشند. درحالی که سال گذشته 57 چاه اکتشافی داشتند. این آماری است که اداره نفت نروژ NPD اعلام کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس اعلام NPD، کاهش تقاضای نفت و نیز افت قیمت آن بودجه اکتشاف شرکت های نفتی را کاهش داده است.

سال گذشته پنجاهمین سال اکتشاف اولین چاه نفت نروژ بود. نروژ همزمان با این سالگرد برآن شد تا استراژی توسعه طول عمر صنعت نفت و گاز خود را دو برابر کند و علی رغم نگرانی های که در باره گرمایش جهانی وجود دارد این کشور بر وسعت زمین های مورد نیاز برای اکتشاف نفت و گاز افزود.

حالا بدون وجود اکتشاف های جدید، تولید نفت و گاز این کشور احتمالا بعد از سال 2030 به شدت کاهش می یابد.

در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده سوخت های فسیلی غرب اروپا بر این باور است که بتواند 3.9 میلیارد متر مکعب برابر با 24.5 میلیارد بشکه معادل نفت از بستر دریا استخراج داشته باشد درحالی که دو سال پیش آمار 4 میلیارد متر مکعب اعلام شده بود.

NPD می گوید اگر قرار است همین مقدار منابع هیدروکربی هم به دست آید باید اکتشاف توسعه یابد.

امری که دست کم با وضعیت فعلی بعید به نظر می رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن