افزايش پتانسيل ظرفیت نيروگاه‌های تجديدپذير تا 2 هزار مگاوات

احتمال خرابكاری در تاسيسات برق رد شد

سخنگوی صنعت برق درباره افزايش ظرفيت نيروگاه‌های تجديدپذير گفت: در حال حاضر نزديك به يك‌هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير در كشور وجود دارد، اما با توجه به منابع و راهكارهای ديده شده در قانون بودجه امسال، پتانسيل افزايش اين ميزان به 2 هزار مگاوات وجود دارد.

به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی امروز شنبه با حضور در برنامه صبح بخير ايران شبكه يك سيما با تقدير از همه مشتركان كشور، صنايع، كشاورزان و مراكز مجاز استخراج رمز ارز كه در اين دوره سخت با خاموش كردن دستگاه‌های خود، صنعت برق را ياری كرده‌اند، در خصوص مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز اظهار داشت: برق مراكز يا مكان‌هایی كه به‌صورت غيرمجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، هرجا كه باشند پس از كشف و ضبط، قطع خواهد شد.

وی با بيان اينكه تاكنون نزديك به 200 هزار دستگاه استخراج رمز ارز از مراكز غيرمجاز با همكاری نيروی انتظامی و قوه قضاييه، كشف و ضبط شده است، گفت: اين تعداد دستگاه استخراج كشف شده بيش از 570 مگاوات برق مصرف می‌كردند كه برای توليد اين ميزان برق و رساندن آن به محل مصرف بايد نيروگاهی به بزرگی 750 مگاوات احداث شود.

رد احتمال خرابكاری در تاسيسات برق

رجبی مشهدی همچنين با اشاره به حادثه‌ای كه هفته پيش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابكاری را در اين پست رد كرد و افزود: تاكنون هيچ گزارشی در اين خصوص وجود نداشته است.

وی يادآور شد: خوشبختانه پيش‌بينی‌های لازم برای مقابله و جلوگيری از حملات سايبری نيز صورت گرفته است.

سخنگوی صنعت برق با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد بايد 25 هزار مگاوات نيروگاه احداث می‌شد، يادآور شد: از اين ميان تاكنون 10 هزار و 800 مگاوات نيروگاه احداث شده است، اما در صورتی که موانع ناشی از محدوديت‌های اعتباری و بودجه‌ای كشور و تحريم‌های بين المللی وجود نداشت، 15 هزار مگاوات ديگر نيز به موقع ساخته و احداث شده بود.

رجبی مشهدی در عين حال خاطرنشان كرد: خوشبختانه 10 هزار و 800 مگاوات نيروگاه احداث شده، از محل تبديل نيروگاه‌های گازی به سكيل تركيبی به ظرفيت كشور اضافه شده‌اند كه هيچ سوختی را مصرف نمی‌كنند.

وی درباره افزايش ظرفيت نيروگاه‌های تجديدپذير نيز گفت: در حال حاضر نزديك به يك‌هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير در كشور وجود دارد، اما با توجه به منابع و راهكارهای ديده شده در قانون بودجه امسال، پتانسيل افزايش اين ميزان به 2 هزار مگاوات وجود دارد.

وی در خصوص راهكارهای صرفه‌جویی در بخش‌های تجاری نيز گفت: برخی از مراكز تجاری مانند لوسترفروشی‌ها، تابلوهای تبليغاتی، نماهای ساختمان‌ها و… می‌توانند با خاموش كردن روشنایی‌های اضافه در خود باعث صرفه‌جویی بسياری در مصرف برق شوند.

رجبی مشهدی خروج نيمی از نيروگاه‌های برق‌آبی از مدار توليد را برای شبكه برق بسيار سنگين توصيف كرد و افزود: جبران اين ميزان كمبود برق تنها با صرفه‌جویی امكان پذير است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن