افزايش 140 مگاواتی واردات برق برای تامين نياز كشور

با شناسایی 226 مركز استخراج رمز از خاموشی 60 هزار واحد مسكونی جلوگیری می‌شود

سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات 140 مگاواتی برق به ايران از تركمنستان با اتصال خط انتقال برق اين كشور به سرخس خبر داد و گفت: اين ميزان می‌تواند بخشی از نياز منطقه خراسان را تامين كند.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: صنعت برق همه توان و ظرفيت‌های خود را برای تامين برق مورد نياز داخل به كار گرفته است كه در كنار بكارگيری همه ظرفيت‌ها برای واردات و افزايش توليد برق، مشتركان خانگی از نقشی بسيار تاثيرگذار در اين ميان برخوردارند.

سخنگوی صنعت برق همچنين با اشاره به هماهنگی‌هاب صورت گرفته برای همكاری صنايع و كشاورزان در مشاركت با طرح‌های تشويق محور صنعت برق گفت: مشتركان خانگی می‌توانند تنها با بكار بستن سه راهكار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگيری كنند؛ قرار دادن كولرهای آبی روی دور كند، تنظيم كولرهای گازی روی 25 درجه و استفاده نكردن از وسايل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز(12 تا 18) مهمترين راهكارها برای پايدار ماندن شبكه برق كشور است.

رجبی مشهدی در عين حال از شناسایی 226 مركز غيرمجاز رمز ارز در طول يك هفته گذشته با همكاری شركت‌های توزيع برق و نيروهای انتظامی و امنيتی خبر داد كه برق مصرفی اين مراكز معادل برق مورد نياز 60 هزار واحد مسكونی است.

وی از مردم خواست به منظور تداوم پايدار جريان برق و جلوگيری از قطعی آن، در صورت مشاهده مراكز يا افرادی كه به صورت غيرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز استفاده می‌كنند، مراتب را از طريق نشانی اينترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همكاری نيز بهره‌مند شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن