افزایش اعتبار پیش گویی های هالیبرتون با افزایش شمار دکل های آمریکا

آغاز کار 10 دکل جدید حفاری در حوضه نفتی پرمیان

هالیبرتون، بزرگترین شرکت حفاری فراکینگ دنیا، پیش بینی کرده بود که روزهای بد شیل نفت به زودی به پایان می رسد. حالا افزایش تعداد دکل های حفاری حوضه پرمیان بر این پیش بینی مهر تایید نهاده است.

به گزارش «انرژی امروز» حفاران نفتی در حال بازگشت به بزرگ ترین میدان نفتی شیل دنیا هستند. 10 دکل حفاری جدید این هفته کار خود را در این میدان آغاز کرده اند. این میزان افزایش تعداد دکل های حفاری از زمانی که کاهش شدید قیمت نفت حفاری را در این منطقه به ورطه نابودی کشاند، بی سابقه بوده است. حفاری ها حالا جانی دوباره می گیرند.

حفاران در حوضه پرمیان تگزاس غربی و نیومکزیکو در حال افزایش تعداد دکل های خود هستند. بر اساس آمار بیکر هیوز که روز جمعه منتشر شد با ثبات قیمت نفت در بشکه ای 40 دلار، تعداد دکل های حفاری فعال نفت ایالات متحده با افزایش 10 دکل به 183 دکل رسید.

این میزان افزایش تعداد دکل ها از ماه دسامبر تا کنون بی سابقه بوده است. اما علی رغم این افزایش هنوز هم تعداد دکل های حفاری این منطقه نتوانسته است رکوردی را که در ابتدای ظهور شیل نفت ثبت کرده بود بشکند.

هالیبرتون، بزرگترین شرکت حفاری فراکینگ دنیا، پیش بینی کرده بود که روزهای بد شیل نفت به زودی به پایان می رسد. به دلیل شیوع کرونا امسال تقریبا سه چهارم از کل دکل های حفاری ایلات متحده به خاموشی رسیدند.

شیوع ویروس کرونا در دنیا تقاضا برای سوخت و کلا انرژی را کاهش داد و قیمت را به پایین ترین سطح ممکن در مارس و آوریل رساند.

جف میلر، مدیر اجرایی هالیبرتون به بلومبرگ می گوید «در نیمه دوم سال شاهد بازیابی قیمت نفت هستیم. در سه ماهه دوم سال فراکینگ به کمترین حد ممکن خود رسیده بود. من فکر می کنم بعد از سه ماهه سوم و کاهش حفاری ها در این مدت، بازیابی معمول آغاز خواهد شد».

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن