افزایش بهای گاز تحویلی روسیه به اروپا همزمان با تهدید کاهش صادرات

گازپروم روسیه اعلام کرد قیمت گاز صادراتی خود به اروپا را در سال 2021 افزایش می دهد در حالی که با بدتر شدن بحران انرژی در اروپا نشانه هایی از کاهش حجم گاز ارسالی به اروپا هم به چشم می خورد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، بزرگ ترین تامین کننده سوخت اروپا، غول گازی روسیه، گازپروم، تکرار کرد که اولویت اول این شرکت تامین گاز داخلی است.

این شرکت می گوید که بعد از اینکه از پر بودن مخازن داخل کشور اطمینان یافت درباره احتمال افزایش صادرات گاز به راوپا هم فکر خواهد کرد.

گازپروم قیمت گاز صادراتی خود به اروپا و ترکیه را بین 295 تا 330 دلار در هر هزار متر مکعب افزایش داده است. تجدید نظر در قیمت گاز صادراتی این شرکت به منطقه برای سرمایه گذاران آن خبر خوبی خواهد بود.

از سویی این شرکت به دنبال آن است که به طور کامل تامین گاز ترکیه و روسیه را با 183 میلیارد متر مکعب صادرات بر عهده بگیرد.

کشورهای اروپایی با بحران انرژی دست و پا می زنند و همین امر بهبود اقتصادی این کشورها را در دوران پسا کرونا تهدید می کند. بحران انرژی در این کشورها به افزایش هزینه های انرژی خانوارها و افزایش تورم منجر شده است.

در نتیجه اخطار گازپروم درباره احتمال کاهش عرضه گاز می تواند به ناامیدی معامله گران و سیاست گذارانی منتهی شود که امیدوار بودند بتوانند بر کمبود عرضه غلبه کنند.

 

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن