افزایش ذخایر گاز ایالات متحده و صادرات به اروپا

بر اساس آمارهای دولتی در ایالات متحده ذخایر گازی این کشور به حالت عادی بازگشته است و تولید کنندگان گاز این کشور خود را آماده می‌کنند تا صادرات خود به اروپا را افزایش دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، زمستان با آب و هوای معتدل تری در نیمکره شمالی آغاز شده است و بنابراین ذخایر گاز ایالات متحده افزایش یافته است. درحالی که در سال گذشته قیمت بالای گاز تولید کنندگان برق را مجبور کرده بود به فکر تولید برق زغال سنگی باشند.

با این حال در دو ماه منتهی به پایان سال گذشته کاهش سطح ذخایر گاز به آرامی صورت گرفته است و درنتیجه قیمت هم تا حدودی کاهش یافته است.

بین 31 اکتبر تا 31 دسامبر میزان کاهش ذخایر زیرزمینی گاز ایالات متحده 418 میلیارد فوت مکعب بود در حالی که متوسط این کاهش در 5 سال قبل از شروع پاندمی به 550 میلیارد فوت مکعب می رسید.

در نتیجه در پایان سال گذشته سطح ذخایر گاز آمریکا 30 میلیارد فوت مکعب، برابر با 0.9 درصد بالاتر از میزان آن در متوسط 5 ساله قبل از کرونا بوده است.

از سویی در نیمکره شمالی زمستان ملایم‌تری را شاهده بوده ‌ایم و از این رو میزان مصرف گاز هم کاهش داشته است.

انتظار می رود که قیمت گاز تحویلی هنری هاب لوئیزیانا در ماه ژانویه 2022 به 4 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیایی برسد در حالی که این رقم در ماه اکتبر برابر با 6.50 دلار در هر واحد بود.

نمودارهای مربوط به حجم و میزان صادرات و قیمت گاز را از اینجا ببینید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن