افزایش سرمایه پتروپالایش اصفهان به 22.7 هزار میلیارد تومان

مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شرکت نفت پالایش نفت اصفهان که از این پس هلدینگ پتروپالایش اصفهان خوانده می‌شود با حضور صاحبان ۶۳/ ۶۶‌درصد سهام، محسن قدیری مدیرعامل، محمدامیر نیکوهمت رئیس مجمع عمومی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین نماینده حسابرس قانونی برگزار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روزنامه دنیای اقتصاد، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امروز ما در مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده سرمایه شرکت پتروپالایش اصفهان را از ۱۹ همت به ۷/ ۲۲ همت افزایش دادیم که معادل ۴/ ۱۹‌درصد افزایش سرمایه است.

محسن قدیری در مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده این شرکت ضمن قدردانی از هیات‌مدیره و کارکنان این شرکت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سمت پتروپالایش شدن شرکت‌های پالایش نفت ما نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌‌‌ایم.

او در ادامه گفت: حفظ وضع موجود با توجه به اینکه اتحادیه اروپا در حال تغییر دادن سبد سوختی خود است و تا سال ۲۰۳۵ این تغییر به ایران خواهد رسید و ازاین‌‌‌ رو ما باید در راستای تامین نیاز سوختی برنامه‌‌‌ریزی داشته باشیم در این باره با تبدیل‌‌‌شدن به هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای تغییر تولیدات خود گام برداشته‌‌‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان همچنین با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه ۵‌درصد تخفیف خوراک شرکت‌های پالایشی به شرطی تامین شود که ۴۰‌درصد سود خالص خود را به پروژه‌‌‌های در دست اجرا اختصاص دهند، اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۰‌درصد و امسال ۷۰‌درصد از سود پالایشگاه اصفهان از همین محل تامین شد.

او ادامه داد: ابر طرح پالایشگاه اصفهان در شهریورماه امسال و دو سال زودتر از زمان تعیین‌‌‌شده به بهره‌‌‌برداری رسید و حداقل ۵/ ۱‌هزار میلیارد تومان از هزینه‌‌‌هایی که قرار بود به پیمانکار پرداخت شود، کاهش یافت.

پیشرفت پروژه‌‌‌ها بالای ۹۷‌درصد است

قدیری همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌‌‌های شرکت پالایش نفت اصفهان در سال ۱۴۰۱ نیز اظهار کرد: باید توجه داشت که وضعیت پیشرفت پروژه‌‌‌ها در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته بالای ۹۷‌درصد بوده است و «پیشرفت واقعی»، منطبق با «پیشرفت برنامه‌‌‌ای» بوده که این اتفاق در پروژه‌‌‌ها در کل کشور بی‌‌‌نظیر بوده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه تاخیر در اجرای پروژه در تامین اعتبار آن با توجه به شرایط فعلی کشور تاثیر زیادی دارد، گفت: ازاین‌رو سعی داریم همه پروژه‌‌‌ها را در زمان تعیین‌‌‌شده اجرایی کنیم و باید این توضیح را نیز بدهم که همه پروژه‌‌‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان به‌‌‌‌روز است.

او راه‌‌‌اندازی واحدهای RHU وRFCC را از مهم‌ترین پروژه‌‌‌های در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: این دو پروژه هشت بسته داشته که در سال‌جاری گره‌‌‌های پروژه را باز کردیم و قرار است با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی این پروژه را اجرا کنیم. قدیری بابیان اینکه هدف‌‌‌گذاری ما این است که در سال ۱۴۰۵ خام‌‌‌فروشی نداشته باشیم، گفت: در چشم‌‌‌انداز خود در این سال تبدیل‌‌‌شدن به هاب پروپیلن ایران را دیده‌‌‌ایم و نزدیک به ۶۰۰‌هزار تن پروپیلن را تولید خواهیم کرد. او ادامه داد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ۶ ماه اول سال رشد ۳۵۷ درصدی سود خالص را در کارنامه دارد و اتفاقات بسیار خوبی را در شرکت رقم زدیم و رتبه اول سوددهی را در بین شرکت‌های پالایشی داشتیم. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفها%

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن