افزایش قیمت نفت آمریکا با احتمال اختلال در عرضه

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا هرچند تقاضای ضعیف در بازار مشاهده می‌شود اما احتمال اختلال در عرضه به دلیل توقف حمل و نقل ریلی در ایالات متحده، وجود دارد.

به گزارش «انرژی امروز» نفت برنت با افزایش 2 سنت به 94.12 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم 18 سنت افزایش قیمت یافته و بشکه‌ای 88.66 دلار معامله می‌شود.

احتمال ادامه توقف در کار راه‌آهن ایالات متحده و درنتیجه نگرانی از عرضه باعث افزایش قیمت نفت آمریکا شده است. سه اتحادیه کارگری بر سر قراردادهای کاری جدیدی در حال مذاکره هستند که بر حمل و نقل ریلی تاثیرگذار خواهد بود. حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین راه‌های انتقال نفت در ایالات متحده است.

روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی از افزایش رو به رشد تغییر از گاز به نفت برای اهداف گرمایشی خبر داد و اعلام کرد که احتمال این تغییرات باعث خواهد شد که در از اکتبر 2022 تا مارس 2023 حدود 700 هزار بشکه در روز بر متوسط مصرف جهانی اضافه شود، این مقدار افزایش دو برابر میزانافزایش سال گذشته است.

به گزارش رویترز، از طرفی انتظار می‌رود که رشد عرضه هم ضعیف باشد. با این حال داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که ذخایر نفت خام و میعانات این کشور در هفته‌های اخیر بیشتر از مقدار پیش‌بینی شده افزایش یافته است.

با این حال نگاه بازار به نرخ‌های بهره ایالات متحده هم هست که می‌تواند بر قیمت نفت تاثیر گذار باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن