افزایش قیمت نفت با احتمال بهبود تقاضای چین و آمریکا

قیمت نفت با توجه به انتظارها برای تقاضای نفت بیشتر و تشدید نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌‌دنبال نشانه‌هایی مبنی بر احتمال بهبود تقاضای نفت چین و آمریکا، بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده نفت جهان و در عین حال نگرانی‌های فزاینده درباره تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و تأثیر احتمالی آن بر عرضه نفت، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین‌ماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن در ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه با ۴۱ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۸۳ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح از ۲۷ اکتبر پارسال در معاملات روز دوشنبه (۱۳ فروردین‌ماه)، امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت افزایش، ۸۴ دلار و ۱۲ سنت برای هر بشکه  داد و ستد شد.

یپ جان رونگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی در این باره گفت: عوامل فزاینده قیمت نفت همچنان در حال افزایش است، بهبود اوضاع اقتصادی فراتر از انتظار در چین و آمریکا چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تری برای تقاضا ارائه می‌دهد، در حالی که تنش‌های ژئوپولیتیک در خاورمیانه در حال افزایش است.

فعالیت‌های تولیدی در ماه مارس امسال در چین برای نخستین بار طی ۶ ماه گذشته و در آمریکا برای نخستین بار در سال جاری میلادی افزایش یافت که طبق معمول باید به افزایش تقاضای نفت در سال جاری میلادی منجر شود.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشتند: تا امروز بازار نگران اختلال‌های عرضه نبوده است، زیرا آثار جنگ غزه همچنان مهار شده است، اما تشدید تنش‌ها ممکن است عرضه نفت را در خاورمیانه در معرض تهدید قرار دهد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن