افزایش قیمت نفت با امیدواری آرامکو به بازار

کاهش تولید نفت عراق

روز دوشنبه و با ابراز امیدواری آرامکو نسبت به افزایش تقاضای نفت و نیز تعهد عراق به کاهش تولید، افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، هر چند عدم قطعیت ها در باره بازیابی اقتصادی ایالات متحده وجود دارد قیمت نفت برنت با 34 سنت افزایش به 44.74 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینرتمدیت هم با 47 سنت افزایش به 41.69 دلار در هر بشکه رسید.

امیدواری آرامکو به افزایش تقای نفت یکی از عوامل افزایش قیمت نفت بود.

ناصر امین مدیر اجرایی آرامکو می گوید تقاضا برای نفت در آسیا در حال بازگشت به وضعیت قبلی خود است اما به آرامی بعد از کاهش قرنطینه های کرونا.

در بخش عرضه هم عراق از روز جمعه اعلام کرده است که 400 هزار بشکه از تولید نفت خود می کاهد تا به توافق اوپک پلاس متعهد بماند.

عراق در ماه جاری و ماه آینده 1.2 میلیون بشکه از تولید خود می کاهد.

تحلیل گران معتقد هستند همکاری عراق و عربستان برای بازار نفت ضروری است. وزاری نفت عربستان و عراق در یک بیانیه مشترک گفته اند که همکاری دو کشور ثبات بازار نفت را بهبود می بخشد، تعادل بازار را تسریع می کند و نشانه های مثبت به بازار ارسال می کند.

در دیگر سوی دنیا در حالی که مذاکرات بین دموکرات ها و کاخ سفید برای حمایت از بسته جدید حمایتی ایالات متحده از ایالت هایی که از پاندمی کرونا آسیب دیده اند ادامه دارد، بازار به دنبال نتایج آن است.

نانسی پولسی و وزیر خزانه داری، منوچین، هر دو گفته اند که به دنبال آغاز مجدد مذاکرات برای ادامه سال 2020 هستند.

مک کارتی تحلیل گر CMC Markets and Stockbroking می گوید «مقاومت های بسیاری در مقابل قیمت 42.50 دلاری برای وست تگزاس اینترمدیت و 45 تا 45.5 دلاری برای برنت وجود دارد.

تعطیلات در ژاپن و سنگاپور آغاز شده و بنابراین بازار در آسیا رو به افزایش تقاضا می رود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن