افزایش قیمت نفت با امیدواری به بهبود اقتصادی ژاپن و چین و کاهش تولید اوپک

افزایش پالایش نفت در پالایشگاه های چین

امیدواری‌های به بهبود اوضاع اقتصادی چین و ژاپن و از سویی ادامه کاهش عرضه نفت اوپک پلاس، قیمت نفت را افزایش داد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت. این افزایش قیمت نفت در پی انتشار اخبار بهبود اقتصادی در برخی نقاط و نیز امیدواری ها به ادامه توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود. اوپک پلاس احتمالا توافق فعلی کاهش تولید نفت را برای جبران تقاضای ضعیف سوخت به دلیل شیوع پاندمی کرونا و نیز افزایش تولید نفت لیبی ادامه خواهد داد.

از سویی آمارها از بهبود دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان، چین و ژاپن، حکایت دارند. اعداد و ارقام آماری از افزایش پالایش نفت در پالایشگاه های چین هم خبر می دهند.

قیمت نفت برنت با 54 سنت افزایش به 43.32 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با 63 سنت افزایش به رقم 40.76 دلار در هر بشکه رسید.

هووای لی، افتصاددان اوسی‌بی‌سی می‌گوید: در واقع اعدادی که از چین می آیند به ما می گویند چرا باید نفت به این سطح قیمت برسد.

در طرف دیگر ماجرا امیدواری ها به ساخت واکس کرونا باعث شد هر دو شاخص نفتی این هفته 8 درصد افزایش قیمت یابند. و نیز تولید کنندگان نفت سازمان اوپک و هم پیمانانش، مخصوصا روسیه، اعلام کرده اند فعلا به توافق کاهش تولید نفت پایبند هستند.

اوپک پلاس تولید نفت خود را 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش می دهند و در ماه اکتبر اعلام شده است که پایبندی اعضای اوپک به این توافق به 101 درصد رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن