افزایش قیمت نفت با کاهش بیش از انتظار ذخایر فراورده های نفت آمریکا

روز 5 شنبه با معکوس شدن کاهش قیمت، قیمت طلای سیاه افزایش یافت و بیشتر از آنچه که انتظار می رفت ذخایر بنزین و فراورده های نفت آمریکا به فروش رفت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، از آنجایی که با آغاز فصل زمستان انتظار می رود به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی میزان برداشت از منابع نفتی برای جایگزینی با گاز طبیعی بالا رود، بنابراین قیمت نفت افزایش یافت.

قیمت شاخص جهانی نفت، برنت، امروز با 67 سنت افزایش به 83.85 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص نفت آمریکا، وست تگزازس اینترمدیت هم شاهد اضافه شدن 62 سنت به قیمت نهایی آن بود و بنابراین این شاخص نفتی بشکه ای 81.06 دلار معامله شد.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت امنیتی فوجیتومی، می گوید «برداشت از ذخایر فراورده های نفت و بنزین ایالات متحده بیشتر از آنچه که انتظار می رفت بود و بنابراین خریدها هم بیشتر شده است».

انجمن نفت آمریکا (API) روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در هفته منتهی به 8 اکتبر ذخایر نفت آمریکا 5.2 میلیون بشکه افزایش یافته است اما ذخایر بنزین این کشور تا 4.6 میلیون بشکه و ذخایر فراورده های نفتی هم 2.7 میلیون بشکه  کاهش یافته اند.

تحلیلگران به رویترز گفته اند که انتظار دارند ذخایر نفت خام تا 0.7 میلیون بشکه دیگر هم افزایش یابد اما ذخایر بنزین 0.1 میلیون بشکه و ذخایر فراورده های نفتی تا 0.9 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن