افزایش همکاری های تجدیدپذیر غول نفتی فرانسه با هند

جای پای توتال در هند محکم می شود

غول نفتی توتال فرانسه و شرکت ادانی هند همکاری های خود در زمینه انرژی های تجدیدپذیر را در این کشور آسیایی گسترش می دهند.

به گزارش «انرژی امروز» غول فرانسوی توتال و شرکت انرژی های تجدیدپذیر آژل، زیر مجموعه گروه آدانی، قراردادی امضا کردند که بر اساس آن آژل می‌تواند 2.1گیگاوات بر ظرفیت نیروگاه های خورشیدی خود بیفزاید.

بر اساس گزارشی که در وب سایت توتال منتشر شده است این قرارداد می تواند تا تولید 2.3 گیگاوات انرژی خورشیدی هم توسعه یابد.

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال می گوید که تا سال 2022 هند می تواند 175 گیگاوات بر ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر خود بیفزاید. از سال گذشته هم توتال با 5 گیگاوات انرژی خورشیدی توانسته است در این کشور سرمایه گذاری خود را آغاز کند.

به گفته پویان هدف از این سرمایه گذاری ها تبدیل هند به عنوان کشوری پیشرو در صنعت انرژی خورشیدی دنیاست.

علاوه بر آن یکی از اهداف همکاری توتال در هند برای تولید انرژی های تجدیدپذیر، تعهدی است که این غول نفتی برای رسیدن به انتشارات خالص صفر تا سال 2050 داده است. بر همین اساس برق تجدیدپذیر تا سال 2050 حدود 40 درصد از فروش انرژی توتال را از آن خود خواهد کرد.

تا انتهای سال 2020 هم ظرفیت تولید برق توتال به 12 گیگاوات خواهد رسید که 7 گیگاوات از آن مربوط به انرژی های تجدیدپذیر است.

توتال در نظر دارد تا سال 2025 حدود 35 گیگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر داشته باشد و به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید انرژی تجدیدپذیر در دنیا مطرح شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن