افزایش پروژه‌های نفتی شیل با درخواست بایدن برای تولید نفت بیشتر

بعد از ممنوعیت ورود نفت روسیه به ایالات متحده و خواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از تولید کنندگان داخلی برای افزایش تولید نفت، تولیدکنندگان شیل پروژه‌های نفتی خود را افزایش دادند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این هفته تعداد دکل‌های حفاری نفت خام ایالات متحده هشت دستگاه افزایش یافت و به 527 دستگاه رسید. این افزایش تعداد دکل‌های حفاری بر اساس گزارش بیکر هیوز بالاترین میزان افزایش تعداد دکل‌های حفاری از 11 ماه فوریه بوده است.

بیشترین میزان افزایش تعداد دکل‌های حفاری نفت ایالات متحده در شلوغ‌ترین منطقه نفتی دنیا یعنی در حوزه نفتی پرمیان در تگزاس غربی و در نیومکزیکو بوده است.

جو بایدن از شرکت‌های نفتی خواسته است که با تحریم نفت روسیه تولید نفت خود را افزایش دهند تا از افزایش قیمت نفت به بالاتر از 100 دلار در هر بشکه جلوگیری شود.

شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت که پیش از آغاز جنگ اوکراین هم افزایش یافته بود حالا 66 درصد از قیمت اوایل ماه نوامبر بیشتر است.

حوزه نفتی پرمیان

به گزارش «انرژی امروز» از جمله شعارهای جو بایدن در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2021 کاهش وابستگی به نفت و کاهش تولید سوخت‌های فسیلی بود، شعاری که عملا با افزایش قیمت نفت و به تبع آن تورم شدید حاصل از آن به ویژه در زمینه سوخت و بنزین غیرقابل اجرا شده است.

بلومبرگ می‌گوید که هرچند با افزایش بهره وری اکتشاف و تولید نفت که امکان افزایش تولید نفت با دکل‌های نفت کمتری فراهم شد اما هنوز هم تولید نفت 20 درصد کمتر از میزان آن در دوران قبل از شیوع کروناست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن