افزایش ۴۲ درصدی برق تولیدی در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: میزان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به کزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، سید رضا مرجان زاده روز پنج شنبه اظهار داشت: از این میزان تولید حدود ۱.۴ میلیون مگاوات ساعت سهم واحد گازی و نزدیک به نیم میلیون مگاوات ساعت سهم واحدهای بخار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال و با شرایط خاص کرونا و گرمای زودرس تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است خاطرنشان کرد: از این میزان انرژی تولیدی بیش از ۱.۸ میلیون مگاوات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.

مرجان زاده اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با سه واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات حدود ۲ درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

به گفته مرجان زاده نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و تمامی واحدها در مدار می باشند.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال گذشته مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن