افزایش 340هزار بشكه‌ای تولید شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون

با توجه به فعالیت های انجام شده در سال 1401 یکی از مهمترین دستاوردها و نتایج محقق در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در حوزه تولید نفت، گاز، میعانات گازی، آب و پساب، افزایش تولید نفت به بیش از 340 هزار بشکه در روز است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از اقدامات مهم انجام شده این شرکت در حوزه تولید، بازگشایی چاه‌ها و افزایش میزان تولید نفت شرکت کارون از رقم 500 هزار بشکه در روز در اواسط سال 1401 به حدود 840 هزار بشکه در روز بر اساس سیاست‌های ابلاغی از طرف شرکت ملی نفت ایران است. همچنین تولید روزانه حدود 85 هزار بشکه پساب نمکزدایی در گستره شرکت و تزریق بیش از 97 درصد آن در چاه‌های تزریقی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در یکساله 1401 است.

تولید روزانه حدود 450 میلیون فوت مکعب گاز و 25 هزار بشکه مایعات گازی و حدود 25000 مترمکعب آب شرب، خام و صنعتی در تصفیه‌خانه آب صنعتی از دیگر اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در حوزه تولید است.

از جمله اقدامات انجام شده در حوزه نگه‌داشت و افزایش تولید در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون طی یکساله 1401 می توان به انجام فعالیت با دستگاه لوله مغزی سیار بر روی 115 حلقه چاه و اسیدکاری گسترده و زنده سازی تعداد 14 حلقه چاه اشاره کرد .

شرکت نفت و گاز کارون همچنین اقدامات بسیار ارزنده ای در حوزه حفظ محیط زیست انجام داده است که در این زمینه می توان به کاهش گازسوزی به حدود 5 درصد علیرغم افزایش میزان نفت تولیدی و فرسودگی تجهیزات و تعمیرات اساسی برخی تأسیسات، اسیدکاری و بهبود وضعیت تزریق پذیری تعداد 20 حلقه چاه تزریقی پساب در مجموعه‌های کریت، واحد-3 و منصوری باهدف افزایش/نگه‌داشت ظرفیت تزریق پساب به چاه‌ها، کاهش مشکلات زیست‌محیطی و جلوگیری از ارسال پساب به حوضچه‌ها اشاره کرد.

جلوگیری از سوزانده شدن حدود 94 هزار بشکه نفت در 60 مورد عملیات با به‌کارگیری دستگاه سیار فراورش نفت (MOT) ملکی و استیجاری، تبدیل خطوط لوله فلزی به فلزی پوشش‌دار (FBE) چاه‌های دفعی پساب 518، 399 و 401 اهواز در منطقه کریت و اهواز-3 با توجه به نشت مکرر خطوط قبلی و آلودگی محیط‌زیست و بازسازی 17 مورد گودال سوخت چاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست است.

در حوزه انتقال و تأسیسات شرکت نفت و گاز کارون اقداماتی از جمله جمع‌آوری بیش از 73 کیلومتر از خطوط لوله بلااستفاده روزمینی در محدوده شرکت با انجام کار جهادی، استفاده از نیروهای بسیج و یا به‌کارگیری پیمانکار، احداث 2 کیلومتر خط لوله20اینچ پلی‌اتیلن از شیرگاه آب غدیر (شیرگاه مربوط به تصفیه‌خانه شهید محمدی ملی‌راه) به تأسیسات آب‌رسانی انجام داده است.

در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های جهادی نیز می توان به تکمیل و تجهیز سالن همایش شهدای شرکت کارون، احداث سالن غذاخوری و بازسازی سالن جلسات گل نرگس واحد آب‌رسانی صنعتی(واش‌واتر)، افتتاح خانه بهداشت حنیطیه، بازسازی و تعمیر دبیرستان 12 کلاسه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) واقع در کوی آل‌صافی، رنگ‌آمیزی و نصب شیرآلات مدرسه شهید دغاغله واقع در روستای دغاغله، بازسازی و تعمیر مسجد قدس واقع در منطقه کوی طاهر، احداث دیوار بلوار نفت و منطقه بنی‌ساله، زیباسازی منظره شهری، احداث و توسعه گلخانه‌ها و نهالستان‌ها، آب‌رسانی با تانکر به روستاها، توزیع چندین هزار بسته نوشت‌افزار و بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار و روستاهای هم‌جوار تأسیسات و بازسازی و احداث 36 اتاقک نگهبانی نیروهای حراستی مستقر سر چاه‌ها و مساعدت مالی و خدمات به ستاد اربعین اشاره کرد.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن