اقدام وزارت نيرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز تهران قابل تسری در سراسر كشور است

فضای سبز در حفظ حيات و پاكيزه نگه داشتن شرايط زيست محيطی نقش مهمی دارد

وزير نيرو با بيان اين كه اقدام وزارت نيرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز قابل تسری است، گفت: توسعه فضای سبز بويژه در كلانشهرها نقش تعيين‌كننده‌ای در حفظ حيات دارد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانيان روز چهارشنبه در حاشيه آئين درختكاری در خصوص امكان تسری اقدام ابتكاری وزارت نيرو در عقد قرارداد با شهرداری تهران در توسعه فضای سبز با استفاده از پساب در سراسر كشور اظهار داشت: قطعا همينطور است و اميدواريم بويژه شهرداری‌های كلان‌شهرها كه مصرف قابل ملاحظه‌ای آب خام در حفظ و توسعه فضای سبز دارند از شهرداری تهران الگو بگيرند تا بتوانيم پساب را جايگزين آب خامی كنيم كه هم می‌تواند در زير زمين حفظ شود و حكم يك سد مجازی را داشته باشد، اين كه به كاهش فرونشست زمين كمك می‌كند و منبعی برای آيندگان است كه در صورت ضرورت برای مصارف شرب استفاده كنند.

وی افزود: با كمك شورای اسلامی و شهرداری تهران اين توافق با شركت آب و فاضلاب استان تهران و شركت آب منطقه‌ای صورت گرفته كه بتوانيم حتی بيش از مقداری كه اكنون شهرداری تهران از آب خام استفاده می‌كند پساب مناسب در اختيارشان قرار دهيم و بتوانند جايگزين آب خام كرده و حتی فضای سبز را توسعه دهند.

اردكانيان گفت: اميدورايم به مرور با منابعی كه عملا خود مردم تهران از طريق عوارضی كه پرداخت می‌كنند و در اختيار شهرداری تهران است كمك كنند كه اين پساب‌ها هم جمع آوری و هم به شكل مناسبی تصفيه شده و در اختيار قرار گيرد.

وی افزود: در خصوص نقشی كه فضای سبز در حفظ حيات و پاكيزه نگه داشتن شرايط زيست محيطی دارد ترديدی نيست؛ بويژه در شهرها و كلان‌شهرها و شهرهای بزرگ نقش تعيين كننده دارد. در وهله اول بايد برای حفظ فضای موجود چاره اندیشی کرده و بعد با روش‌هایی كه مقدور است آن را توسعه دهيم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن