امارات ۱۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

کاهش کلی نفت امارات به ۴۴ درصد سقف تولید خواهد رسید

سهیل المزروعی، وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی در توئیتی از کاهش بیشتر تولید نفت این کشور در ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) خبر داد.

المزروعی نوشت: در چارچوب حمایت از تلاش‌های اخیر عربستان برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت، امارات متحده عربی نیز در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) به صورت داوطلبانه ۱۰۰ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود را کاهش می‌دهد.

وزیر انرژی و صنعت امارات افزود، با این اقدام، کاهش کلی نفت کشور در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) به ۴۴ درصد سقف تولید خواهد رسید.

المزروعی تصریح کرد: درحالی که در ماه آوریل (فرودین/ اردیبهشت) سقف تولید نفت امارات روزانه از چهار میلیون بشکه بیشتر شده بود، اما دولت ابوظبی در چارچوب حمایت از توافق اوپک پلاس، نفت خود را کاهش داد.

وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک پلاس) که ۲۲ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار شد، تصمیم گرفته شد برای مقابله با کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت و بهبود اوضاع اقتصادی به میزان ۱۰ میلیون بشکه معادل ۲۳ درصد از تولیدات خود را کاهش دهند.

براساس این توافق، امارات می‌بایست۷۲۲ هزار بشکه از تولید خود را کم می‌کرد که با این حساب تولید روزانه این کشور به ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسید.

همزمان وزارت انرژی عربستان سعودی نیز عصر دوشنبه به شرکت ملی نفت این کشور دستور داد تا تولید نفت خام خود در ماه ژوئن (ماه آتی میلادی) را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد.

یک مقام مسؤول در وزارت انرژی سعودی نیز عصر دوشنبه اعلام کرد که تولید شرکت نفت عربستان (آرامکو) در ماه ژوئن (خرداد و اوایل تیر) روزانه یک میلیون بشکه کم خواهد شد.

این مقام سعودی افزود که با احتساب کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت در ماه آینده و میزان کاهش قبلی تولید عربستان بر اساس توافق اوپک‌پلاس، تولید نفت در این کشور به ۷ میلیون و ۴۹۲ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

این مقام وزارت انرژی عربستان خاطرنشان کرد که هدف از این تصمیم، حمایت از ثبات بازار جهانی نفت و تشویق کشورهای امضا کننده توافق اوپک‌پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت بر پایبندی به کاهش تولید نفت است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن