امضای تفاهم‌نامه همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مناطق نفتخیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هدف گسترش و توسعه سطح همکاری‌های علمی و فناوری یک توافقنامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، آیین امضای این تفاهم‌نامه روز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز به امضای مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دکتر مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید.

دکتر شریف‌زاده در این باره گفت: ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی ماموریت‌های خاصی در جهت تامین نیازهای فناورانه کشور دارد و مشخصا وظیفه دارد فناوری های موجود در کشور را شناسایی، دسته بندی و تقویت و بومی سازی کند و برای فناوری‌هایی که وجود ندارد اولویت بندی و نقشه راه دستیابی به آنها را فراهم کند.

وی افزود:‌ این کار عمدتاً با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام می‌شود و تفاهم‌نامه امروز با شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز در این راستا امضا شده است تا این شرکت بزرگ به عنوان یک بازار و متقاضی فناوری در کنار ما قرار بگیرد و اولویت ما تامین نیازهای فناوری این شرکت خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: احیای چاه‌های کم‌فشار، استفاده از گازهای مشعل و ساخت تجهیزات کلیدی به عنوان اولویت‌های خاص و محورهای کلیدی این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: به این منظور کارگروهی تشکیل خواهیم داد و در منطقه خوزستان مستقر خواهیم شد تا این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن