امیدواری وزیر نیرو به رهاسازی حقابه ایران از هیرمند

وزیر نیرو با اشاره به موضوع رهاسازی آب هیرمند، گفت: طرف‌های افغانستانی اظهار کردند که حقوق جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناسند، البته ما نیز در این خصوص به طرف افغانستانی تذکر داده‌ایم که اقدامات زودتر صورت گیرد و امیدواریم در روزهای آینده این موضوع محقق شود.

به گزارش «انرژی امروز» علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، با اشاره به موضوع حقابه هیرمند، با بیان اینکه طی سه ماهه اخیر مذاکرات متعددی در این رابطه با طرف‌های افغانستانی انجام شده، خاطرنشان کرد: در سفری که وزیر مربوطه افغانستان به ایران داشت، مذاکره‌ها دنبال و جلسه کمیساران آب نیز در افغانستان تشکیل شد، همچنین سه نوبت با وزیر و مسئولان افغانستان به‌صورت تلفنی پیگیر حقابه جمهوری اسلامی از آب هیرمند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرف افغانی اظهار کرده حقوق ایران را به رسمیت می‌شناسد، گفت: تاکنون اقدامی در خصوص آزادسازی حقابه ایران صورت نگرفته و تذکر‌های لازم نیز در این زمینه به افغانستان داده شده که امیدواریم در روزهای آینده این مهم اتفاق بیافتد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن