امین ناصر: بدترین ها را پشت سر گذاشتیم

امیدواری آرامکو به بازار نفت در نیمه دوم سال

امین ناصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکوی عربستان سعودی معتقد است که بدترین وضعیت بازار نفت پشت سر گذاشته شده است.

به گزارش «انرژی امروز» امین ناصر در مصاحبه ای با HIS Markit گفته است که من به بازار نفت در نیمه دوم سال جاری خوشبین هستیم. ما این خوشبینی را امروز در چین می بینیم. تقریبا 90 درصد.

بازار نفت نشانه های از بازگشت به حالت تعادل را نشان می دهد. فیل فلوی، تحلیل گر در گروه Price Futures می گوید: قرار نیست بازار نفت یک شبه به 60 دلار برسد اما اینکه ما کجا بودیم و حال کجا هستیم داستانی غیرقابل باور است.

بلومبرگ می نویسد اما اینکه چه موقع بازار دوباره خواهد توانست خود را بهبود دهد هنوز جای سوال دارد اما فلوی معتقد است بالاخره روزی این اتفاق خواهد افتاد.

در حالی تقاضا برای نفت به آرامی در حال افزایش است، هنوز برای رسیدن به سطح قبل از بحران راه درازی در پیش دارد. در ایالات متحده اوج گیری مجدد کووید 19 باعث شد که برخی ایالات ها دوباره به فکر قرنطینه باشند که در این صورت سفرهای تابستانی کاهش خواهد یافت و مصرف بنزین نیز افت خواهد کرد. در اتحادیه اروپا هم دولت ها هنوز محدودیت های مسافرتی به ایالات متحده را بیشتر می کنند.

افزایش سطح ذخایر آمریکا هم بر قیمت نفت تاثیر دارد اما این ذخایر هنوز 35 درصد کمتر از سطح آن در زمان مشابه سال پیش بوده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن