انتخابات آمریکا چه تاثیری بر صادرات ال ان جی دارد؟

تیری از آن سوی اقیانوس LNG آمریکا را هدف گرفته است

اروپا، بزرگترین بازار ال ان جی آمریکا می گوید LNG این کشور کثیف است. آیا سیاست های ترامپ برای صنایع سوخت فسیلی آمریکا برعکس عمل کرده است؟

به گزارش «انرژی امروز» انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به روزهای حساسی نزدیک می شود. این انتخابات چه تاثیری می تواند بر صادرات ال ان جی در دنیا داشته باشد؟ فایننشیال تایمز در مقاله ای به بررسی این موضوع پرداخته است.

انتخبات ریاست جمهوری ایالات متحده بر نحوه سیاست گذاری انرژی این کشور تاثیر مستقیم دارد. برخی بر این باورند که انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برای صنعت نفت این کشور و سوخت های فسیلی بسیار خوب خواهد بود. اما اگر جو بایدن در راس کار باشد، صنعت نفت آسیب می بیند و گذار به انرژی های سبز رخ خواهد داد. اما؟

اما فایننشیال تایمز نظر دیگری دارد و می نویسد مسائل آن طور که گفته می شود هم نیست.

ترامپ همواره در تلاش بوده که صنعت سوخت های فسیلی را از قوانین دست و پا گیر برهاند. اما نتیجه برای این صنعت به ویژه در بخش ال ان جی برعکس جواب داده است. اتحادیه اروپا حالا دارد در واردات این گاز طبیعی مایع شده «کثیف» ایالات متحده تجدیدنظر می کند.

اروپا یک بازار کلیدی برای ال ان جی آمریکاست. افزایش تولید NLG ایالات متحده در سال های اخیر با تکیه بر صادرات به قاره سبز بوده است. بر اساس آمار مرکز گاز طبیعی مایع شده CLNG ایالات متحده، بین سال های 2016 تا سال گذشته صادرات LNG آمریکا از 9 میلیارد فوت مکعب به 683 میلیارد فوت مکعب رسیده است.

اما رو به زوال رفتن صنعت نفت و گاز ایالات متحده تهدیدی علیه صادرات LNG این کشور به اتحادیه اروپاست. چرا؟

چون اولا اتحادیه اروپا استراتژی متانی را تصویب کرده که با استاداردهای واردات گاز بازی می کند و صادر کنندگان ال ان جی آمریکا را عصبی می کند.

و دوما اینکه، پالیتیکو گزارش داده که دولت فرانسه یک قرارداد چند میلیارد دلاری را با یک شرکت امریکا به حالت تعویق درآورده است چون این سوخت سوخت «کثیفی» است.

حالا عصبی شدن تبدیل شده به نگرانی.

کوین بوک، از مرکز مشاوره همکاران انرژی کلیرویو، می گوید: این اولین تیری است که جنگ تجارت کربن از آن سوی اقیانوس به سمت ما شلیک کرده است.

کارشناسان دلیل این امر را اقدامات دونالد ترامپ می دانند در آنچه که او به دنبال حذف قوانین زیست محیطی از صنعت سوخت های فسیلی است. همین اقدامات است که به نظر فایننشیال تایمز ایالات متحده را از یک مبارز در برابر انتشارات متان، تبدیل کرده است به یک عقب مانده.

البته کارشناسان ایالات متحده بر این باورند چطور است که اتحادیه اروپا همان گاز را از روسیه وارد می کند آن هم با حجمی 5 برابر بیشتر، اما درباره گاز ایالات متحده اینگونه بی انصافی می کند؟

آنها این اقدامات اتحادیه اروپا را نمی توانند با اهداف اقلیمی سازگار بدانند.

چارلز ریدل، مدیر اجرایی CLNG می گوید: ما از پیمان اقلیمی پاریس خارج شدیم. شاید در کوتاه مدت این کارمان برای داخل کشور مفید بود اما به‌القوه پیامدهای منفی در طولانی مدت برای ال ان جی ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

شاید اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد و جو بایدن قدرت در کاخ سفید را به دست گیرد، مسائل برای ال ان جی ایالات متحده هم جور دیگری پیش رود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن