انتقال بیش از 265 میلیارد متر مکعب گاز در یکسال اخیر

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال بیش از 265 میلیارد مترمکعب انتقال گاز در دولت سیزدهم از مرداد ماه سال 1400 تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با اقدامات و برنامه های جهادی و انقلابی انجام شده طی یکسال اخیر، شاهد انتقال بیش از 265 میلیارد مترمکعب گاز شیرین  از مبادی تولید تا مصارف خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاه‌ها بوده ایم .

حسینی میزان انتقال گاز طی این یک سال را 265 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و به شکسته شدن رکورد انتقال گاز در16 دیماه سال گذشته (انتقال روزانه 852 میلیون متر مکعب گاز دريك روز) اشاره کرد .

وی به بهره برداری از دو تاسیسات تقویت فشار گاز، 5 مرکز بهره برداری خطوط لوله و اضافه شدن 833 کیلومتر خط لوله به مدار شبکه انتقال گاز در یکسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون شرکت انتقال گاز ایران مسئولیت حفظ، نگهداری و راهبری 38 هزار و 248 کیلومتر ( معادل سه برابر طول قطر کره زمین ) 88 تاسیسات تقویت فشار گاز، 61 مرکز بهره برداری خطوط لوله را بر عهده دارد.

به گفته حسینی، 10 توربین در سال گذشته به تاسیسات تقویت فشار گاز افزوده شده و تعداد واحدهای کمپرسوری( شامل توربوکمپرسور، الکتروکمپرسور و انجین کمپرسور) به عدد 326 رسیده است که از جهت تعداد، معادل 75 درصد موتورهای فعال ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور می‌باشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و تولید داخل، تصریح کرد: از پتانسیل موجود در تعمیرات توربین های ناوگان انتقال گاز بهره مند شدیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تلاش متخصصان توانمند داخلی تعمیرات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان، به اهمیت آمادگی این شرکت و انجام تعمیرات مختلف خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اشاره کرد و گفت:  4 هزار و 489 متر تعویض کلاس و تعویض لوله، 6 هزار و 928 مترمربع تعویض پوشش ،  2 هزار و 308 کیلومتر پیگرانی هوشمند ، 150 مورد تعمیرات توربوکمپرسورها، از جمله برنامه‌های تعمیراتی است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن