انتقال 243 میلیارد مترمکعب گازطبیعی از سوی منطقه 10 عملیات انتقال گاز

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز گفت: منطقه 10 عملیات انتقال گاز برای بهبود مستمر فعالیت ها و تحقق اهداف متعالی از پیش تعیین شده در سال 1399، توانست، دستاوردهای بسیاری را در زمینه انتقال مستمر و پایدار گاز برای شرکت انتقال گاز ایران داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، علی نصیحت کن افزود: سال گذشته علی رغم محدودیت های بیماری کرونا، توانستیم با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جوانان خلاق، بیش از 243 میلیارد استاندارد مترمکعب گاز را از طریق خطوط لوله فشار قوی به سرتاسر کشور انتقال دهیم که با رشد6.3  درصدی حجم انتقال گاز نیز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد منطقه 10 عملیات در انتقال پایدار گاز در روزهای سرد سال گذشته، بسیار مثبت بوده، اظهار داشت: براساس یک برنامه جامع تدوین شده، عملیات تعمیر و نگهداری شبکه خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه تمامی برنامه های تعمیراتی با موفقیت به انجام رسید و این مهم باعث شد بتوانیم در  فصل زمستان سال گذشته، گاز را به شکل مطلوب و پایدار به بخش های مختلف مصرف انتقال دهیم.

نصیحت کن تصریح کرد: این منطقه در حوزه مسئولیت های اجتماعی به عنوان یکی ارزش های سازمانی، برای توسعه شبکه گازرسانی به روستاهای کم برخوردار نیز پیشرو بوده، بطوریکه در سال 99 با انجام عملیات انشعاب گیری گرم از خط لوله چهارم سراسری، شرایط لازم برای گازرسانی به روستاهای خلیلی، فداغ و عمادشهر شهرستان لار و گراش (توابع استان فارس) را نیز فراهم آورده است.

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز در ادامه، به تحقق برنامه‌های توسعه‌ای شبکه انتقال گاز نیز اشاره کرد و گفت:  عملیات برشکاری 56 اینچ جهت اتصال انشعاب جزیره کیش از برنامه های مهم عملیاتی این منطقه در سال گذشته بود که خوشبختانه این مورد نیز با موفقیت و ایمنی کامل انجام گرفت.

نصیحت کن، انجام عملیات اتصال نهایی تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو 8 به خط لوله چهارم و هشتم سراسری را از دیگر پروژه های توسعه ای شبکه انتقال گاز کشور خواند که با تلاش کارکنان و همکاری شرکت مهندسی توسعه گاز ایران به انجام رسیده است.

به گفته وی، در سال جاری  که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی نام‌گذاری شده است، تلاش می کنیم با انجام برنامه های عملیاتی تدوین شده و رفع موانع، تداوم انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی را بیش از پیش داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن