انجام عملیات بشردوستانه تخلیه ماریوپل توسط ترکیه، فرانسه و یونان

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه اعلام کرد که به همراه یونان و ترکیه عملیات تخلیه ماریوپل را انجام خواهند داد.  وی گفت در این عملیات «هرکس که مایل باشد» از این ماریوپل خارج خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» جنگ اوکراین در حالی وارد سی‌امین روز خود شده که نگرانی‌ها نسبت به طولانی شدن این مناقشه نظامی در اروپا با نتیجه‌بخش نبودن تلاش‌های دیپلماتیک بیش از پیش افزایش یافته است.

خبر رسیده که فرانسه، یونان و ترکیه عملیات تخلیه ماریوپل را انجام خواهند داد.

امانوئل ماکرون گفت که در این باره «تا ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده» با ولادیمیر پوتین گفتگو خواهد کرد.

تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین از سوی دیگر به شکلی کامل بر نشست روز پنجشنبه ناتو و نیز گروه هفت سایه افکنده بود.

رهبران بزرگترین ائتلاف نظامی غرب در نشست بروکسل بر تقویت مرزهای شرقی اروپا و پشتیبانی قاطع از کی‌یف در مقابله با ارتش روسیه تاکید کردند.

نیروهای نظامی روسیه در مسیر پیشروی‌ به سوی پایتخت همچنان درگیر نبردهای سنگین در ایرپین هستند، این در حالیست که برخی گزارش‌ها از آرایش آفندی نظامیان اوکراینی به خصوص در اطراف برخی مناطق اشغال شده همچون شهر خرسون در جنوب این کشور حکایت دارد.

جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور را از خانه و کاشانه خود آواره کرده و بیش از ۴ میلیون نفر که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند را نیز مجبور به ترک کشور کرده است.

آخرین خبرها و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز جمعه بیست و پنجم مارس را در این گزارش دنبال کنید.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا

فن در لاین: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه «به شدت گزنده» بوده است

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در پایان نشست سران اروپایی در بروکسل گفت چهار بسته تحریمی این اتحادیه علیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین ضربه سختی به مسکو وارده کرده و «به شدت گزنده» بوده است.

فن در لاین اضافه کرد که اکنون تمام تلاش‌ها باید بر اجرای این تحریم‌ها و جلوگیری از «دور زدن» آن‌ها قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین  با تقدیر از کشورهای همسایه اوکراین در پذیرفتن پناهجویان اوکراینی گفت به زودی بسته‌ای ۱۷ میلیارد یورویی برای کمک به این کشورها ارائه خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن