انجام عملیات هات تپ بر روی خط ششم سراسری

استفاده حداكثری از منابع گازی كشور و افزایش پایداری انتقال گاز

اجرای عملیات انشعاب گرم (هات تپ) بر روی خط ششم سراسری با هدف حفظ پایداری انتقال گاز، افزایش انعظاف عملیاتی و تاب آوری شبکه و استفاده حداکثری از منابع گازی کشور در منطقه یک عملیات انتقال گاز با موفقیت به پایان رسید.

ظهیری سرپرست منطقه با حضور در محل انجام عملیات اعلام کرد: اهمیت و حفظ پایداری انتقال گاز در خط ششم سراسری، با توجه به تعدد و تراکم انشعابات خاص بر روی این خط یکی از اولویت های کاری در این منطقه عملیاتی است که با اجرای عملیات هات تپ توسط گروه هات تپ منطقه پنج عملیات انتقال گاز با موفقیت به اتمام رسید.

ظهیری گفت: در آینده، خط نهم سراسری، به منظور افزایش تولید در عسلویه و انتقال آن به مرکز و غرب کشور که از پروژه های مهم سال جاری برای شرکت انتقال گاز می باشد، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: در شرایط قبل از اتصال خط نهم به خط ششم سراسری، تأمین کننده گاز مجتمع های عظیم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، خط 30 اینچ ماهشهر بوده است که تنها از طریق خظ ششم سراسری تغذیه میگردید که در حال حاضر با بهره برداری از خط نهم سراسری و اخذ انشعاب گرم، علاوه برپایداری انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و صادرات گاز، مصارف عمده داخلی نیز فراهم میگردد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی منطقه یک عملیات انتقال گاز، ظهیری در پایان اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، این عملیات با در نظر گرفتن پروتکل های خاص و دستورالعملهای بهداشتی اعلام شده و با نظارت واحد HSE انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن