انعقاد و مبادله قرارداد اجرایی احداث 5300 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی

مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از سوی سرمايه‌گذاران صنایع معدنی با استقبال چشمگیری روبرو شده، به طوری که  5300 مگاوات از ظرفیت احداث نیروگاه در راستای تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت به مرحله انعقاد و مبادله قرارداد رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» سید زمان حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: درجلسه وزیر نیرو با دست اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، موضوع تفاهم‌نامه فی ما بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت درمدت زمان 85 روز از دوره پیشبرد اجرای این طرح ، 44 درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود بعد از امضای قرارداد، عملیات اجرایی نیز به سرعت آغاز شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه پس از شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران، 15 استان برای احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی تعیین شده و در این راستا آنها درخواست تسریع و تسهیل کردن صدور مجوزهای لازم برای احداث این پروژه‌ها و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر  را داشتند.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، حسینی تصریح کرد: وزیر نیرو همچنین دستور صدور مجوز تخصیص سوخت و محیط زیست برای احداث نیروگاه‌های حرارتی  را صادر و سازمان ساتبا را به ایجاد ساز و کار لازم جهت سرمایه‌گذاری صنایع معدنی به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در قالب الحاقیه به تفاهم‌نامه ملزم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن