اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد

روز گذشته ( 7 خردادماه) اولویت‌بندی اولین دور از فروش خودروهای برقی مشخص و وجوه بلوکه شده مشتریان آزاد و قابل برداشت است؛ به گفته‌ رئیس سازمان توسعه تجارت هفته آینده نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه بارگذاری خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، برای متقاضیان خودروهای برقی وارداتی که طی بازه هفت روزه (۲۷ لغایت دوم خرداد ماه) نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب اقدام کرده‌ بودند، از عصر روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه شنبه شب (پنجم خرداد ماه) این امکان فراهم بود که از میان هفت مدل خودروی برقی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی برای انتخاب و ثبت درخواست یک خودرو، آن هم بدون شرایط و محدودیت ثبت‌نام‌ در طرح‌های فروش خودروها، اقدام کنند.

در این دور از عرضه خودروهای برقی وارداتی از هفت محصول عرضه شده، دو خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی بودند.

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام، فرآیند پایش مشتریان آغاز شد و همانطور که مهدی ضیغمی-رئیس سازمان توسعه تجارت-، وعده کرده بود، این مقام مسئول در گفت‌وگو با ایسنا، از انجام فرآیند اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان خبر داد و اعلام کرد: به دنبال مشخص شدن اولویت‌بندی‌ها، نتایج این دور از فروش خودروهای برقی، هفته آینده اعلام و بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای برقی بارگذاری شد و پس از آن، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود در سایت سامانه، از نتیجه تخصیص خودروی انتخابی مطلع شوند.

وی افزود: با انجام فرایند نوبت‌دهی‌ها، وجه بلوکه شده مشتریان در حساب‌های وکالتی آزاد شده و بسیاری از بانک‌ها نیز از روز گذشته (دوشنبه)، ۱۰۰ میلیون تومان مشتریان را آزاد کرده و اجازه برداشت داده‌اند.

گفتنی است با مشخص شدن نتایج (هفته آینده)، از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده برای منتخبان، پیامک واریز ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت دارند تا وجه مورد نظر را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند؛ بدیهی است که عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر در این طرح عرضه‌ خودروهای برقی شرکت کرده که از این بین، بالغ بر ۲۵ هزار نفر برای سه مدل خودرو، ثبت درخواست داشته‌اند.

طبق تاکید رئیس سازمان توسعه تجارت، باتوجه به تعداد درخواست بالا برای این خودروها، امکان تشکیل صف برای خرید خودروهای برقی در این سامانه وجود ندارد و پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و در اصطلاح رزرو (تا زمان واریز وجه) صورت گیرد، عملاً الباقی مشمول «عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد و برای خرید باید در دورهای بعدی عرضه، از ابتدا ثبت‌نام کنند.

با مشخص شدن نتایج ثبت‌نام‌ها، از امروز، وجه مسدود شده در حساب وکالتی مشتریان، آزاد و قابل برداشت خواهد بود؛ این موضوع به بانک‌ها ابلاغ شده و ظرف ۴٨ ساعت به آن‌ها فرصت داده شده تا وجوه مشتریان را از حالت وکالتی، خارج کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن