اولویت هوشمندسازی با کنتورهای برق مرجع است

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر، بر توجه به ایجاد ظرفیت حاصل از محل هوشمندسازی و ساماندهی انشعابات برق برای صرفه‌جویی در تولید نیروگاهی تاکید کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، هادی مدقق در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی شبکه توزیع برق سیدآباد، خراسان رضوی، گفت: در خصوص اجرای طرح هوشمندسازی باید روش‌هایی اتخاذ گردد که بتوان با بهره‌گیری از منابع مالی کمتر ظرفیت بیشتری برای تسریع و گسترش این طرح در طول انشعابات برق به وجود آورد.

وی اولویت این نهاد را قبل از مشترکان دیماندی، کنتورهای مرجع دانست و گفت: خوشبختانه، دستورالعمل اجرایی این طرح مصوب و ابلاغ شده است و اولویت هوشمندسازی با کنتورهای مرجع خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: از آنجا که یک سوم برق‌های غیرمجاز شهرستان چناران و یک سوم دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز مکشوفه استان مربوط به شهر سیدآباد بوده، این منطقه به عنوان مجری طرح ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق در استان در نظر گرفته شد.

محسن ذبیحی، با بیان اینکه تعداد کل مشترکان شهر سیدآباد هزار و ۸۳۳ مشترک بوده که 4/9 درصد از کل مشترکان شهرستان را شامل می‌شود، گفت: اجرای طرح ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق سیدآباد طی دو مرحله پیش‌بینی شده که برآورد تابلوهای چندکنتوره مورد نیاز آن ۶۲۰ دستگاه و برآورد کلی هزینه طرح، ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطر نشان کرد: شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق سیدآباد دی‌ماه سال ۱۴۰۰ انجام شده که در مرحله نخست از اجرای آن نصب ۲۲۰ تابلو و ۵۲۰ مورد اصلاح لوازم اندازه‌گیری انجام شده است.

ذبیحی با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم این طرح از ۱۲ مردادماه امسال، گفت: تاکنون پیشرفت اجرایی کل طرح به ۶۵ درصد رسیده و طی آن نصب ۲۱۵ تابلو و ۵۶۰ مورد اصلاح لوازم اندازه‌گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: با اتمام اجرای طرح ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق سیدآباد مجموع پیک بار پست‌های توزیع عمومی 23/5 درصد کاهش و انرژی متوسط خروجی پست‌های توزیع در دوره قرائت 24/85 درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای طرح ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق سیدآباد، روزانه ۱۲۵ نفر فعالیت داشته‌اند گفت: طی این طرح ۳۱ گروه اجرایی دو نفره به همراه هشت بالابر از شهرستان‌های گلبهار، قوچان، سبزوار، نیشابور، خوشاب، زبرخان، تربت‌حیدریه و باخرز حضور داشته‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن