اوپک نگران چشم انداز نفت با سویه جدید ویروس کروناست

منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفته‌اند که این سازمان نفتی درحال بررسی شیوع ویروس کرونای جدید و تاثیر آن بر بازار نفت است و نگران این هستند که این ویروس چشم انداز بازار را یک هفته قبل از جلسه تعیین سیاست‌های اوپک و هم‌پیمانانش تیره و تار کند.

به گزارش «انرژی امروز» اوپک پلاس در حال حاضر با مشکل آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت از سوی کشورهای صنعتی جهان به ویژه ایالات متحده روبه‌رو است. این کشورها قصد دارند با استفاده از ذخایر نفت خود قیمت نفت را کاهش دهند.

از سویی رویترز به نقل از یک منبع آگاه در اوپک پلاس نوشته است که روسیه اعلام کرده نگرانی بابت شیوع سویه جدید ویروس کرونا ندارد.

اوپک پلاس در برابر درخواست ایالات متحده برای تولید نفت بیشتر از توافق افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای نفت مقاومت کرده‌اند. هفته آینده این سازمان برای تشریح سیاست‌های خود در زمینه تولید در ماه ژانویه جلسه خواهند داشت.

بازار جهانی نفت در واکنش به شیوع سویه B.1.1.529  با افت قیمت مواجه بود. اتحادیه اروپا، بریتانیا و هند دوباره محدودیت‌های شدید در مرزهای خود برقرار کرده‌اند.

در همین حین با نگرانی از کاهش تقاضای نفت، قیمت طلای سیاه بدترین کاهش در یک روز را از آوریل سال 2020 تجربه کرد و بیش از 10 درصد افت داشت.

منابع آگاه گفته‌اند که اوپلاس پلاس انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال 2022 به سطح پیشاپاندمی بازگردد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن