اوگاندا تا 2025 صادرکننده نفت می‌شود

شرکت ملی نفت اوگاندا برای امضا قراردادهای سرمایه‌گذاری نهایی در بزرگترین میدان نفتی این کشور و پروژه‌های خطوط لوله نفت آماده می‌شود تا بتواند این کشور را به صادرکننده نفت تبدیل کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، کار توسعه پروژه‌های نفتی اوگاندا را شرکت‌ها و غول‌های نفتی توتال انرژیز، شرکت CNOOC و شرق نفتی آفریقای شرقی توسعه خواهند داد تا تولید نفت اوگاندا به 230 هزار بشکه در روز برسد.

این میزان تولید نفت از تولید نفت برخی اعضای اوپک هم بیشتر است.

رئیس جمهور اوگاندا سال گذشته اعلام کرده بود این کشور به توافق‌هایی با برخی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا دست یافته است تا توسعه پروژه‌های نفتی این کشور را تا سال 2015 آغاز کنند.

اولین بار در سال 2006 بود که منابع نفتی در حد تجاری در این کشور یافت شد. با این حال از آنجایی که این کشور محصور در خشکی است صادرات نفت از آن نیازمند احداث خطوط لوله نفتی است.

از سویی توسعه منابع نفتی در اوگاندا و احداث خطوط لوله نفت با مخالفت گروه‌های محیط زیستی همراه شده است.

قرار است شرکت‌های بین‌المللی کار تکمیل خط لوله 4.2 میلیارد دلاری این کشور را برای انتقال نفت در 1443 کیلومتر به بندر تانگا در تانزانیا به سرانجام برسانند.

شرکت توتال 62 درصد این پروژه را در مالکیت خود دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن