اکسون موبیل ماسه های نفتی کانادا را کنار گذاشت

اکسون موبیل در بازبینی ذخایر خود در یک اقدام بی سابقه ماسه های نفتی کانادا را از فهرست ذخایر نفتی خود خارج کرد.

به گزارش «انرژی امروز» غول نفتی اکسون موبیل آمریکا در بازبینی جامع و فراگیر ذخایر خود در تمام دنیا در اقدامی که در تاریخ این شرکت بی سابقه بوده است تمامی ذخایر ماسه های نفتی کانادا را از فهرست ذخایر خود پاک کرد.

بر این اساس، اکسون موبیل میزان ذخایر نفتی خود در دنیا را از 22.44 میلیارد بشکه معادل نفت سال گذشته به 15.2 میلیارد بشکه معادل نفت کاهش داده است.

در این  بازنگری میزان ذخایر نفت چگال این شرکت، یعنی نفت سنگینی که از ماسه های نفتی کانادای غربی استخراج می شود تا 98 درصد کاهش داده شده است.

به این ترتیب اکسون موبیل زمانی دست به استخراج این ماسه های نفتی می زند که قیمت نفت آنقدر افزایش یابد و هزینه ها آنقدر کاهش یابد که استخراج این ماسه های نفتی توجیه پذیر باشد.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، غول نفتی اکسون موبیل ایالات متحده آنقدر منابع دارد که بتواند سطح تولید فعلی را تا 11 سال آینده حفظ کند. پیش از این گفته می شد که اکسون می تواند سطح تولید فعلی را تا 15.5 سال آینده حفظ کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن