ایالات متحده اعلام کرد که قوانین مصرف سوخت بایدن فراتر از اختیارات قانونی است

وزارت حمل و نقل روز جمعه با اعلام اینکه دولت جو بایدن، رئیس جمهور سابق، با فرض پذیرش بالای خودروهای برقی در محاسبه قوانین، از اختیارات خود فراتر رفته است، راه را برای استانداردهای سهلگیرانهتر مصرف سوخت ایالات متحده هموار کرد.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این وزارتخانه این اعلامیه را همزمان با انتشار قانون نهایی “بازنشانی برنامه میانگین مصرف سوخت شرکتها” (CAFE) منتشر کرد. یک قانون جداگانه در آینده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور، الزامات مصرف سوخت را اصلاح خواهد کرد.
شان دافی، وزیر حمل و نقل، در بیانیهای گفت: “ما در حال ساخت وسایل نقلیه مقرون به صرفهتر و آسانتر برای تولید در ایالات متحده هستیم. دولت قبلی به طور غیرقانونی از استانداردهای CAFE به عنوان یک الزام برای خودروهای برقی استفاده میکرد.”
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) این وزارتخانه، در نوشتن قانون خود در سال گذشته تحت نظر بایدن، “فرض کرده بود که تعداد قابل توجهی از خودروهای برقی صرف نظر از استانداردهای تعیین شده توسط این آژانس همچنان تولید میشوند و در نتیجه سطح استانداردهایی را که میتوانند حداکثر امکانپذیر در نظر گرفته شوند، افزایش میدهند.”
جمعه اعلام کرد. دافی در ژانویه دستوری را امضا کرد که به NHTSA دستور میداد استانداردهای مصرف سوخت صادر شده در دوران بایدن برای مدلهای ۲۰۲۲-۲۰۳۱ که هدفشان کاهش چشمگیر مصرف سوخت خودروها و کامیونها بود را لغو کند.
اواخر پنجشنبه، جمهوریخواهان سنا به رهبری تد کروز، رئیس کمیته بازرگانی، پیشنهاد حذف جریمههای عدم رعایت قوانین CAFE را به عنوان بخشی از یک لایحه مالیاتی گسترده ارائه دادند – جدیدترین اقدام با هدف آسانتر کردن ساخت خودروهای بنزینی برای خودروسازان. سال گذشته، شرکت مادر کرایسلر، استلانتیس (STLAM.MI)، پس از پرداخت نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار جریمه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، ۱۹۰.۷ میلیون دلار جریمه مدنی به دلیل عدم رعایت الزامات مصرف سوخت ایالات متحده برای سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پرداخت کرد. جنرال موتورز (GM.N)، پیش از این ۱۲۸.۲ میلیون دلار جریمه برای سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پرداخت کرده بود.
استلانتیس اعلام کرد که از پیشنهاد جمهوریخواهان سنا برای «ارائه تخفیف در حالی که وزارت حمل و نقل پیشنهاد خود را برای تنظیم مجدد استانداردهای CAFE ارائه میدهد» حمایت میکند… این استانداردها با واقعیت فعلی بازار هماهنگ نیستند و تخفیف فوری برای حفظ قیمت مناسب و آزادی انتخاب ضروری است.
جنرال موتورز سوالات را به یک گروه تجاری نماینده سه خودروساز دیترویت ارجاع داد که گفتند «دستیابی به قوانین فعلی CAFE برای خودروسازان چالش برانگیز است و تخفیف نظارتی واقعی مورد نیاز است» و از پیشنهاد جمهوریخواهان سنا تمجید کرد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) در ژوئن ۲۰۲۴ تحت نظر بایدن اعلام کرد که الزامات CAFE را تا سال ۲۰۳۱ برای خودروهای سبک از ۳۹.۱ مایل در هر گالن فعلی به حدود ۵۰.۴ مایل در هر گالن (۴.۶۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) افزایش خواهد داد.
این آژانس سال گذشته اعلام کرد که این قانون برای خودروهای سواری و کامیونها، مصرف بنزین را ۶۴ میلیارد گالن و انتشار گازهای گلخانهای را ۶۵۹ میلیون تن کاهش میدهد و هزینههای سوخت را با سود خالصی که ۳۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده میشود، کاهش میدهد.



