ایالات متحده محدودیت‌های مسافرت هوایی را افزایش داد

برای جلوگیری از شیوع کرونا سویه اومیکرون، ایالات متحده باز هم محدودیت های مسافری برای کشورهایی برقرار کرد که این نوع کرونا در این کشورها مشاهده شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، مسافرانی که با هواپیما وارد ایالات متحده می شوند آزمایش های مرتبط با کووید 19 را در فرودگاه های این کشور خواهند گذراند.

این تنها ایالات متحده نیست که چنین محدودیت‌هایی برقرار کرده است بلکه با شیوع سویه خطرناک اومیکرون کووید 19، کشورهای بیشتری مجبور شده اند این محدودیت‌ها را بازگردانند.

در آسیا پسفیک، در ژاپن و هنگ کنگ محدودیت‌های مسافرتی بیشتر شده درحالی که استرالیا اعلام شده است موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در چند منطقه در بزرگترین شهرهای این کشور بیشتر شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای مختلف خواسته است تا «رویکردی بر پایه مدرک و ریسک» برای مسافرت‌ها در نظر بگیرند، و معتقد است که «بیشتر کردن ممنوعیت‌های مسافرتی از شیوع بین المللی کرونا جلوگیری نخواهد کرد و تنها بار بیشتری بر خانوارها تحمیل خواهد کرد».

درحالی که تردیدها درباره کارایی واکسن مدرنا در مقابل سویه اومیکرون بالا رفته است اما بازارها نوسان کمی تجربه کردند.

مقامات بهداشتی کشورهای مختلف از مردم خواستند تا واکسیناسیون را تکرار کنند. مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا می گوید: حتی اگر شدت و سرعت شیوع این سویه کرونا بسیار زیاد باشد باز هم واکسینایون می تواند به عنوان یک حفاظ عمل کند.

امر کوک می گوید که در دو هفته آینده آزمایش های خون افراد نشان خواهد داد که آیا بدنشان به اندازه کافی آنتی‌بادی برای خنثی کردن سویه جدید کرونا ایجاد کرده است یا نه.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن