ایجاد ساختار جدید همکاری ها در آرامکو و سابیک

سعودی آرامکو و سابیک عربستان برای فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دو شرکت ساختار تازه‌ای در نظر گرفتند.

شرکت‌های دولتی نفت سعودی‌ آرامکو و سابیک (سعودی بیسیک اینداستریز) از برنامه خود برای انتقال مسئولیت بازاریابی و فروش تعدادی از محصولات پتروشیمی و پلیمری آرامکو به سابیک و مسئولیت بازپرداخت و فروش تعدادی از محصولات سابیک به شرکت بازرگانی آرامکو (ATC) خبر دادند.

براساس این تغییرها که قرار است به‌صورت مرحله‌ای و مشروط بر رضایت لازم در سال 2021 اجرا شود، سابیک را روی محصولات پتروشیمی و شرکت بازرگانی آرامکو را روی فرآورده‌های نفتی و سوخت متمرکز می‌کند.

این اقدام مهم به‌منظور همسویی راهبردهای سابیک و آرامکو و پیرو خرید 70 درصد سابیک ازسوی آرامکو در ژوئن 2020 گرفته شده است.

آرامکو و سابیک نیز به بررسی گزینه‌های بیشتر بازاریابی جهانی و انتقال فروش در شرکت‌های تولید کننده محصول در سبد سهام گروه آرامکو ادامه می‌دهند.

این تغییرها سبب افزایش کارآیی عملیاتی، تقویت نشان‌‌های تجاری دو شرکت و ارائه محصولات و خدمات ترکیبی آنها و کمک به حفظ رقابت می‌شود، در عین حال، مشتریان از بهبود دامنه محصول و در دسترس بودن، سفارشات و نقاط فروش، زنجیره تامین، قابلیت اطمینان حمل‌ونقل و خدمات و راه‌حل‌های پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیم البوئینین، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی آرامکو گفت: این انتقال‌ها نشان دهنده تعهد مشترک ما برای استفاده از ماهیت مکمل سبد محصولات آرامکو و سابیک است زیرا ما سعی در ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و سهامداران خود داریم.

وی افزود: شرکت بازرگانی آرامکو و سابیک در کنار هم متمرکز بر ارائه محصولات و خدمات جهانی در سطح جهان هستند، این تغییرها ما را در موقعیت مطلوب‌تری برای ارائه نوآوری و ارزش پیشرو در بازار قرار می‌دهد.

عبدالرحمن الفاژیه، معاون مدیرعامل سابیک گفت: با استفاده از بهینه‌سازی فعالیت‌ها و سبد محصولات ترکیبی مکمل، فروشگاهی با ارائه خدمات متنوع برای منافع مشتریان خود در سطح جهان از جمله در مناطق مهم راهبردی به ویژه در سراسر آسیا ایجاد می‌کنیم.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از هیدروکرین اینجینیرینگ، وی افزود:این تغییرها در بازاریابی و فروش و تحولات عملیاتی به‌منظور نزدیک کردن ما به بازار و ایجاد چابکی و انعطاف‌پذیری بیشتر برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان و تقویت جاه‌طلبی آنهاست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن