ایجاد هاب هیدروژن در کره جنوبی

شرکت دولتی کوگاز کره جنوبی، یکی از بزرگترین وارد کنندگان ال ان جی دنیا، برنامه ریزی کرده است تا در جنوب شهر گوانگجیو واحد تولید هیدروژن راه اندازی کند تا بلکه بتواند گذار از نقش سنتی خود در عرضه گاز طبیعی را به سرانجام برساند.

به گزارش «انرژی امروز» از آرگوس مدیا، این پروژه که هزینه ای برابر با 25.8 میلیارد وون، یا 21.9 میلیون دلار خواهد داشت سالانه 1599 تن هیدروژن تولید خواهد کرد.

قرار است هیدروژن تولید شده در این واحد از طریق خطوط لوله گاز طبیعی به دست مصرف کنندگان برسد.

به گفته کوگاز، هیدروژن تولیدی این مرکز برای سوخت رسانی به 10 هزار خودروی هیدروژنی کافی است.

دولت کره جنوبی 6.8 میلیارد وون از هزینه کلی این پروژه را متقبل می شود. زمان بهره برداری از این پروژه هم سال 2023 اعلام شده است.

اما این واحد تنها بخش کوچکی از تولید برنامه ریزی شده سالانه 830 هزار تنی کوگاز را شامل می شود که برای سال 2030 کره جنوبی در نظر گرفته شده است.

این کشور برنامه هایی برای تولید هیدروژن سبز در خارج از کشور و پی ریزی زیرساخت های آن دارد.

از دیگر برنامه های کوگاز این است که مجتمع گاز پیونتیک این کشور را که از سال 1986 برای اولین بار گاز طبیعی را در کره جنوبی توزیع کرده است، تبدیل به مگاواحد تولید کننده هیدروژن کربن خنثی کند. برنامه این است که این مجتمع تبدل شود به هاب هیدروژن کره جنوبی.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن