ایران بیشترین میزان افزایش مصرف نفت دنیا را از آن خود کرد

بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت جهان کدامند؟

بیشترین میزان افزایش مصرف نفت را ایران از آن خود کرده است و این کشور توانسته است در رده یازدهمین کشور مصرف کننده نفت دنیا قرار گیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، نفت یک سوم انرژی مصرفی دنیا را تامین می کند. در سال 2019 دنیا به رکورد 98.3 میلیون بشکه در روز نفت رسید که یک میلیون بشکه در روز بیشتر از سال 2018 بود و دهمین رکورد پیاپی مصرف جهانی نفت ثبت شد.

در سی و پنج سال گذشته، مصرف جهانی نفت تا 39 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به متوسط 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش سالانه رسید.

ایالات متحده در صدر تمامی کشورهای مصرف کننده نفت دنیا قرار گرفته است اما در چند سال گذشته چین به عنوان کشوری مطرح شده است که بالاترین میزان رشد مصرف نفت را به صورت سالانه برای خود ثبت کرده است.

مصرف نفت در سال 2019 در بیشتر کشورهای توسعه یافته کاهش داشت اما در کشورهای در حال توسعه روندی صعودی را طی کرد. کشوری که در این زمینه استثنا عمل کرده است آلمان است. هرچند مصرف نفت در کشورهای عضو OECD حدود 0.6 درصد کاهش نشان می دهد و در تمامی اروپا هم با 0.3 درصد کاهش همراه بوده است اما در آلمان مصرف نفت با 0.9 درصد افزایش همراه بوده است.

اما بیشترین میزان افزایش مصرف نفت را ایران از آن خود کرده است، و این کشور توانسته است در رده یازدهمین کشور مصرف کننده نفت دنیا قرار گیرد. تقاضا برای افزایش مصرف نفت در ایران تا 10 درصد افزایش داشت. ایران تنها کشور دنیاست که درصد افزایش مصرف نفت در آن دورقمی شد.

در مقابل کاهش دو رقمی تقاضا برای نفت در ایسلند با منفی 12.7 درصد کاهش، ونزوئلا با منفی 11.6 درصد کاهش و پاکستان با منفی 10.5 درصد کاهش ثبت شده است.

(ارقام ارائه شده بر اساس گزارش چشم انداز آماری بریتیش پترولیوم هستند).

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن