باتری سازی های کره جنوبی به دنبال استقلال از چین هستند

با افزایش تقاضا برای ودروهای برقی، باتری سازهای کره جنوبی با مشکل اختلال در زنجیره تامین مواجه شده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از فایننشیال تایمز، کره جنوبی تقریبا نیمی از باتری های قابل شارژ مورد نیاز دنیا را تولید می کند اما به شدت به واردات مواد اولیه، به ویژه عناصر کمیاب و دیگر مواد از چین وابسته است و از این رو این کشور در مقابل تنش های تجاری و ژئوپلیتیکی به شدت آسیب پذیر است.

از سال 2019 ژاپن کره جنوبی را تحریم کرده و واردات نیمه رساناها به این کشور دچار مشکل شده است. از سویی از سال 2016 همین مشکل را با چین دارد و به دلیل استقرار سپر موشکی ایالات متحده در این کشور، چین از ورود توریست به این کشور و صادرات خودروهای هیوندای از کره جنوبی ممناعت به عمل آورده است.

حالا شرکت های بزرگ کره ای به ویژه ال جی انرژی سلوشن (LG
Energy Solution)، اس کا اینوویشن (SK Innovation) و سامسونگ سهم خود از بازار 46 میلیارد دلاری باتری های قابل شارژ در دنیا را از 35 درصد سال 2018 به 44 درصد درسال 2020 رسانده اند.

اما این تولید کننده ها به واردات بیش از 60 درصد مواد اولیه مهم این باتری وابسته هستند. و همین امر باعث می شود این شرکت ها دستخوش تغییراتی همتراز با تغییر در تنش های تجاری و زنجیره تامین شوند.

با این حساب شرکت های کره ای تصمیم دارند در تولید مواد شیمیایی مورد نیاز خود سرمایه گذاری کنند تا خود را از وابستگی به کشوری چون چین نجات دهند.

چین دومین تولید کننده بزرگ باتری های خودروهای برقی بوده و 33 درصد بازار جهانی این باتری در اختیار چین است. بعد از چین کشور ژاپن با 17 درصد سهم بازار قرار گرفته است.

ال جی انرژی سلوشن تصمیم دارد 5.2 میلیارد دلار در تولید مواد مورد نیاز باتری ها سرمایه گذاری کند در حالی که شرکت فولاد سازی پوسکو (Posco) در نظر دارد برای استخراج هیدروکسید لیتیوم  از معادن استرالیا سرمایه گذاری کند.

با این حال تلاش برای استقلال از چین که تقریبا انحصار تولید مواد کمیاب دنیا را در اختیار دارد، سال ها طول خواهد کشید.

پیش بینی می شود بازار باتری های خودروهای برقی تا سال 2030 به 304.7 میلیارد دلار برسد.

تولید کنندگان کره جنوبی به دنبال این هستند تا سال 2030 در این زمینه 34 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن