بارج‌های هسته‌ای شناور تا 2020 برق ملل در حال توسعه را تولید می کنند

یک شرکت استارت آپ دانمارک می گوید تا سال 2025 کشورهای درحال توسعه می توانند از برق تولیدی بارج های شناور هسته ای استفاده کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، به باور شرکت تکنولوژی سی‌بارج، می‌توان به جای استفاده ازسوخت های فسیلی آینده در تمام کشورهای در حال توسعه از برق هسته ای پاک بهره برد.

تاسیسات دریایی «می‌نی نوک» تولیدی این شرکت مختص کشورهایی طراحی شده است که از سیستم شبکه برق قدرتمند بی بهره هستند. بنابراین این پروژه می تواند با اتصال به شبکه های برق محلی انرژی پاک را به جای سوخت فسیلی در اختیار مردم قرار دهد.

این شناورها یک یا دو راکتور هسته ای کوچک را به همراه خواهند داشت، این راکتورها قادر خواهند بود برق مورد نیاز منطقه را تولید و به شبکه برق منتقل کنند.

البته استفاده از چنین کشتی های شناور هسته ای بی سابقه نیستند و برای اولین بار در سال 2019 در بندر پِوِک در دریای سیبری شرق استفاده شده اند.

این شرکت می گوید که دو سال زمان لازم است تا راکتورهای 100 مگاوات نمک گداخته این شرکت تولید شوند و برق تولیدی آنها بسیار ارزان تر از برق زغال سنگی خواهند بود.

شرکت سی‌بارج تاکنون توانسته است 20 میلیون یورو برابر با 18.3 میلیون پوند از بخش خصوصی وام دریافت کرده است. این شرکت مجوز قانونی از سوی اداره آمریکایی کشتیرانی دارد.

بسیاری از کشورهای فقیر امکان تولید و یا خرید برق هسته ای را ندارند چون قوانین مربوط به مقرارت آن سفت و سخت بود و از سویی از سوخت این راکتورها می توان در تولید سلاح های هسته ای استفاده کرد.

 

سی‌بارج امیدوار است تا سال 2022 بتواند بارج های هسته ای خود را راه اندازی کند. این بارج ها در کشتی سازی های کره جنوبی ساخته می شوند و قابلیت این را دارند که به مدت 24 سال در سواحل کشورهایی که به آن نیاز دارند لنگر بیندازند.

از برق تولیدی این کشتی می توان برای تصفیه آب، راه اندازی صنایع و تولید هیدروژن پاک استفاده کرد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن