بازار ال ان جی به چین امیدوار نباشد

کاهش خرید ال ان جی برای زمستان در چین

کارشناسان بلومبرگ می گویند انتظار نداشته باشید که خرید LNG در زمستان پیش رو توسط سریع الرشدترین مصرف کننده ال ان جی دنیا افزایش یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، از آنجایی که چین اخیرا معاملات بسیاری در حوزه خرید LGN داشته و مخازن ذخیره خود را پر کرده است، انتظار نمی رود که تمایل چندانی به خرید گاز طبیعی مایع در این روزها داشته باشد.

از سویی خریدهای قبلی از طریق ال ان جی برها و خطوط لوله بایست حالا و بعد از کاهش قرنطینه های کووید 19 به مقصد برسند. در نتیجه اشتهای این غول اقتصادی برای باز کردن درهای بازار خود به سوی عرضه کنندگان ال ان جی کمتر خواهد بود.

میائورو هوانگ، از مقرر وودمکنزی در پکن، می‌گوید: هنوز هم در باره اینکه آیا تقاضا در ماه سپتامبر و اکتبر بهبود خواهد یافت تردید وجود دارد. اگر تقاضا بهبود یابد ذخایر گاز طبیعی استفاده خواهند شد و واردات از طریق خطوط لوله از سر گرفته می شود.

وی ادامه می دهد: فعلا که تا اوایل سپتامبر هیچ امکانی برای تزریق بیشتر گاز در ذخایر زیرزمینی وجود ندارد.

یک مقام آگاه در شرکت های دولتی که نخواسته نامش فاش شود به بلومبرگ گفته بسیاری از خریداران چینی خرید نقدی را از ماه جولای به دلیل افزایش ذخایر خود کاهش دده اند. پتروچاینا، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین CNOOC، خرید برای زمستان را متوقف کرده اند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن