بازار گاز در 2021 بهبود می یابد

چین و هند پیشتاز رشد تقاضای گاز

آژانس بین المللی انرژی می گوید بعد از کاهش تقاضای مصرف گاز در سال 2020، انتظار می رود تقاضا برای این سوخت فسیلی در سال 2021 بهبود یابد.

به گزارش «انرژی امروز» آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند در سال 2021 مصرف گاز طبیعی دنیا به سطح قبل از بحران شیوع بیماری کرونا نزدیک شود، در حالی که بازارهای اقتصادهای نوظهور از این بهبود تقاضا و کاهش قیمت گاز منتفع خواهند شد.

انتظار می رود تاثیر بحران سال 2020 بر رشد میان مدت بازار، باعث شود حدود 75 میلیار متر مکعب رشد گاز در بازه زمانی 2019 تا 2025 کاهش یابد.

این پیش بینی ها انتظار دارد در این بازه زمانی نرخ رشد متوسط تقاضای گاز به 1.5 درصد برسد.

آژانس می گوید که ناحیه آسیا پسفیک به ویژه چین و هند، بیش از نیمی از این رشد مصرف گاز را در سال های آتی از آن خود می کنند. در حالی که در این دو بازار چشم انداز گاز طبیعی به قوت خود باقی است، اما باز هم وابستگی شدیدی بین این چشم انداز و برنامه های آتی این دو کشور برای بعد از دوران بحران کرونا دارد.

در بخش عرضه گاز هم، هرچند انتظار می رود در 5 سال آتی در تمامی مناطق عرضه گاز شاهد رشد تولید باشیم، نیمی از این افزای عرضه به آمریکای شمالی و خاورمیانه مربوط خواهد بود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن