بازسازی و نوسازی 50 واحد صنعتی بزرگ و 1500 واحد صنفی-تولیدی
برنامه ریزی برای تحریک تقاضای خرید کالاهای ساخت داخل
وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای بهرهوری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامه های مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.
رضا رحمانی تصریح کرد: این برنامه همسو با برنامه راهاندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل و فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی با اولویت تامین بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور در سال 99 پیگیری می شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از شاخص های بسیار مهم و تاثیر گذار در جهش تولید، توجه به بازار 80 میلیونی داخل و تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل است.
رحمانی گفت: در گام نخست این پروژه، افزایش تولید و تقاضای محصولات لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون و کولر آبی و همچنین فرش دستباف در سطح بازار داخل در دستور کار است.
وی افزود: برای تقویت زنجیرههای صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن ها این وزارتخانه اجرای بسته های سیاستی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع منتخب شامل صنایع نساجی، پوشاک و چرم، صنایع خودرو، صنایع لوازم خانگی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، صنایع پایین دست پتروشیمی و محصولات از کاغذ را در دستور کار قرار داده است.
توجه به توسعه بازار و وتقویت برندهای ایرانی
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه بازار ۸۰ میلیونی داخل و همچنین توجه به ظرفیت های صادراتی کالاهای ایرانی به خصوص به کشورهای همسایه نیازمند ارتقاء جایگاه برند های ایرانی و کیفیت تولیدات داخلی است.
به گزارش «انرژی امروز»از وزارت صنعت معدن تجارت، رحمانی گفت: این مهم در صنایعی همچون لوازم خانگی و فرش دستباف از اهمیت فراوانی برخوردار است و با وجود همه محدودیت ها، می توانیم با مهیا شدن عرصه برای بروز و ظهور توان تولید داخل در حوزه صنایع لوازم خانگی، به سمت احیا و تثبیت جایگاه برندهای ایرانی حرکت کنیم.