بازگشت بوئینگ مکس 737؟

سهام شرکت بوئینگ روز دوشنبه 2.7 درصد افزایش یافت

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در تلاش است بوئینگ مکس 737 را دوباره بازگرداند اما موانع بر سر بازگشت این هواپیما هنوز حل نشده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که چهار سری الزامات برای شرکت بوئینگ در تولید هواپیمای مکس 737 تعیین کرده تا مسائل امنیتی موجود در دو حادثه فاجعه بار سقوط این هواپیماها که به کنار گذاشتن آنها از مارس سال 2019 انجامید، رفع شوند.

در بخشنامه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده به روز رسانی برنامه کنترل پرواز، بازبینی برنامه هشدار، بازبینی روند عملیات خدمه پرواز و اصلاح سیستم wiring bundle جزو الزامات است.

به غیر از این مسائل اما مشخص نیست قرار است چگونه قبل از پایان سال پروازهای این هواپیما انجام شود.

سهام شرکت بوئینگ روز دوشنبه 2.7 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص داووجونز نزدیک به یک درصد افزایش نشان داده بود.

در پاسخ به بخشنامه سازمان هوانوردی فدرال، شرکت بوئینگ مستقر در شیکاگو، اعلام کرد که تلاش خود برای ارائه خدمات ایمن را ادامه خواهد داد.

فاجعه سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس برای سازندگان هواپیما در آمریکا بیش از 19 میلیارد دلار خسارت وارد کرد، تولید را متوقف و زنجیره تامین را با مشکل مواجه کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن