بالاترین میزان بارش هفته جاری در 2 حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان رخ می‌دهد

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش‌های پراکنده برای جنوب و جنوب شرق کشور در هفته جاری را پیش‌بینی و اعلام کرد: بالاترین میزان بارش این هفته متعلق به حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان است و در هفته منتهی به ۴ شهریورماه حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بالاترین بارش خواهد داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، گزارش جدید موسسه تحقیقات آب نیز بیانگر آن است که هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور ناچیز پیش‌بینی می‌شود.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان این هفته بیشینه بارش ۳۵ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پر بارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز فلات مرزی شرق با بیشینه بارش ۲۵ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری است.

حوضه آبریز دریای خزر هم بیشینه بارش ۵ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را شاهد است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز فلات مرکزی هم به این‌گونه است که بیشینه بارش ۴ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را دارد.

در هفته جاری حوضه آبریز دریاچه ارومیه و قره قوم حوضه‌های اصلی آبریز بدون ‌بارش این هفته هستند.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور ۱۸ حوضه‌ آبریز بدون بارش هستند. هفته منتهی به ۴ شهریور حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور روند بارش‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

بر این ‌اساس هفته آینده بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۱۸ میلی‌متر و متوسط محدوده صفر میلی‌متری رخ خواهد داد. مقام دوم پر بارش‌ترین حوضه‌های آبریز اصلی نیز در هفته منتهی به ۴ شهریورماه متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش آن ۱۴ میلی‌متر با متوسط محدوده صفر میلی‌متر خواهد بود.

وضعیت حوضه آبریز اصلی دریای خزر در هفته منتهی به ۴ شهریور بیشینه بارش ۳ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۴ شهریورماه بیشینه بارش یک میلی‌متری و متوسط محدوده صفر را به خود می‌بیند.

حوضه اصلی آبریز قره قوم و مرزی شرق هم در هفته منتهی به ۴ شهریورماه هیچ میزان بارش نخواهند داشت. همچنین، از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌۲ در ۱۷ حوضه قطره‌ای باران نخواهند داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن