بایدن: روس‌ها از گاز برای اهداف سیاسی استفاده نکنند

رییس جمهور ایالات متحده می گوید روسیه نباید از جریان گاز برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، جو بایدن با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرده و درباره چگونگی جلوگیری از استفاده ابزاری روسیه از گاز برای اهداف سیاسی گفت و گو کرده اند.

کاخ سفید می گوید بایدن که برای اجلاس رهبران گروه 20 در رم به سر می برد، تاکید کرده است که «اطمینان از اینکه روسیه نخواهد توانست از گاز برای اهداف سیاسی خطرناک و مخرب استفاده کند» بسیار مهم است.

در این دیدار بایدن و مرکل درباره وضعیت افغانستان نیز گفت و گو کردند.

روز شنبه داده های بهره بردار خط لوله های آلمانی نشان داد که در بخشی از خط لوله یامال به اروپا که گاز روسیه را از طریق لهستان به آلمان می رساند جریان گاز قطع شده است.

گاز روسیه از چندین طریق ممکن به اروپای غربی می رسد. یکی از این راه های خط لوله یامال به اروپاست که ظرفیت سالانه آن برابر با 33 میلیارد متر مکعب است.

خط لوله گاز یامال به اروپا

با این حال گازپروم روسیه می گوید گاز مورد نیاز مصرف کنندگان اروپایی تامین شده است.

صادرات گاز روسیه به اروپا از زمان افزایش قیمت جهانی گاز بعد از بهبود وضعیت اقتصادی در پسا کرونا زیر ذربین ناظران قرار گرفته است.

آژانس بین المللی انرژی و برخی کشورهای اروپایی گازپروم روسیه را متهم کرده اند که کاری برای افزایش میزان صادرات گاز [برای کاهش قیمت این سوخت] در اروپا نکرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن