بایدن عقب نشست/ فراکینگ ممنوع نمی شود

ممنوعیت فراکینگ یعنی کاهش 700 میلیارد دلاری GDP آمریکا

بایدن می گوید عملیات های فراکینگ را ممنوع نخواهد کرد در عوض بسیاری از حفاری ها را غیر قانونی اعلام خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» جو بایدن، معاون پیشین رییس جمهور باراک اوباما، و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در یک مصاحبه خبری در فیلادلفیا گفته است که اجاز خواهد داد عملیات های فراکینگ جدید انجام شود به شرطی که در مناطقی این عملیات ها انجام شود که از نظر تامین آب مشکلی نداشته باشند.

شرط دومی که بایدن برای اعطای مجوز عملیات فراکینگ گذاشته است جلوگیری از نشت گاز متان از این عملیات هاست.

بایدن تاکید کرد تا مادامی که این دو موضوع رعایت شوند او فراکینگ را ممنوع نخواهد کرد.

با این حال بایدن در بخش دیگری از مصاحبه خود می گوید که برنامه اقلیم/ انرژی او برخی مجوزهای مربوط به حفاری های نفت و گاز را بی اعتبار خواهد کرد. مجوزهایی که به گفته بایدن در آبها و زمین‌های متعلق به عموم مردم صادر شده اند.

کارشناسان معتقد هستند این ممنوعیت در عمل ممنوعیت عملیات‌های جدید فراکینگ است در زمین‌های فدرال.

کارشناسان می گویند ممنوعیت حفاری در زمین ها و آبهای فدرال در واقع ممنوعیت فراکینگ جدید در تمامی چاه های نفت و گاز و توسعه آنهاست، حتی اگر فراکینیگی در آنها صورت نگیرد.

با این حال گویی بایدن خبر ندارد که انرژی تولید شده در زمین ها و آبهای فدرال نقش بسیار مهمی در انقلاب انرژی آمریکا دارد به طوری که 12 درصد کل تولید گاز طبیعی ایالات متحده و 22 درصد کل تولید نفت این کشور در زمین ها و آبهای فدرال صورت می‌گیرد.

ورلد اویل نوشته است که بر اساس یک تحقیق جدید کاهش تولید و ممنوعیت توسعه نفت و گاز در زمین های فدرال می تواند تا سال 2022 نزدیک به یک میلیون شغل را در ایالات متحده از بین ببرد.

میدان نفتی پرمیان

از سویی اگر این ممنوعیت اعمال شود سکنه منطقه باید تا سال 2020 مجموعا 19 میلیارد دلار بیشتر برای هزینه های انرژی پرداخت کنند. و نیز تولید ناخالص داخلی ایالات متحده هم تا سال 2030  مجموعا 700 میلیارد دلار کاهش می یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن