بایدن پروژه ترامپ برای حفاری در آلاسکا را کنار می‌گذارد

دولت بایدن روز دوشنبه اعلام کرد که سیاست‌های دوران ترامپ را که مجوزهای بسیاری برای حفاری‌های نفتی در آلاسکای شمالگان را می‌داد لغو کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، وزارت کشور ایالات متحده خبر از کنار گذاشته شدن تصمیمات دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ درباره افزایش حفاری های در ذخایر ملی نفت آلاسکا (NPRA) کنار گذاشته شده‌اند.

علاوه بر آن ترامپ تلاش بسیاری برای توسعه نفت و گاز در آلاسکا انجام داد اما تولید نفت این منطقه در سال 2020 به کمترین میزان 43 سال گذشته رسید. چون حفاران تمام توجه خود را به تگزاس داشتند.

A polar bear keeps close to her young along the Beaufort Sea coast in Arctic National Wildlife Refuge, Alaska in a March 6, 2007 REUTERS

در بیانیه دولت آمده است که این اقدام نشان از توجه دولت بایدن-هریس به اولویت‌های بازنگری برنامه های نفت و گاز موجود دارد تا اطمینان حاصل شود که نسل امروز و آینده از زمین های ملی آمریکا و آبهای این کشور بهره مند خواهند شد.

ترامپ قصد داشت تا در 80 درصد از 9.3 میلیون هکتار ذخایر زیستگاهی این کشور تولید نفت و گاز را توسعه دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن