بایدن: گروه 20 باید انرژی بیشتری تولید کند

رییس جمهور ایالات متحده از کشورهای تولید کننده انرژی گروه 20 خواست تا تولید انرژی خود را افزایش دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، جو بایدن در حاشیه دیدار با رهبران گروه 20 در رم به عنوان بخشی از برنامه خود برای فشار بر اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، از تولید کنندگان انرژی این گروه خواسته است که ظرفیت تولید خود را افزایش دهند تا اطمینان حاصل شود که بهبود اقتصادی در پساکرونا با مشکل مواجه نخواهد شد.

با افزایش قیمت جهانی نفت و گاز، برخی تولید کنندگان انرژی دنیا از جمله روسیه و عربستان سعودی به اندازه کافی میزان تولید نفت خود را افزایش نداده اند که بشود نیازهای مصرف کنندگان عمده نفت را تامین کرد و از نگرانی ها در مورد کمبود انرژی در دنیا و تورم حاصل از آن کاست.

پیشتر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، هم در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز، چنین نگرانی هایی را مطرح کرده بود و از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواسته بود تا برای جلوگیری از تحلیل بهبود اقتصادی پساکرونا درباره «رویت پذیری و ثبات قیمت ها» کاری انجام دهند.

افزایش قیمت گاز طبیعی که با شاخص اروپا حتی 600 درصد هم بود، همراه شد با کاهش ذخایر و افزایش تقاضا.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته که گروه 20 تصمیم خواهند گرفت که اگر اوپک نخواهد میزان تولید خود را افزایش دهد چه باید بکنند.

U.S. President Joe Biden campaigns for Democratic candidate for governor of Virginia Terry McAuliffe at a rally in Arlington, Virginia, U.S. October 26, 2021. REUTERS

او گفته ما باید ببینیم چه ابزارهایی داریم تا با آن اوپک پلاس را مجبور کنیم تولید خود را افزایش دهند.

از روسیه و گازپروم روسیه هم خواسته شده است برای کاهش قیمت گاز در اروپا صادرات خود را به این کشورها بیشتر کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن