با افزایش بحران انرژی اتحادیه اروپا به دنبال خرید گاز بیشتر است

اتحادیه اروپا به دنبال این است که به دلیل بحران قیمت انرژی که هزینه انرژی شهروندان قاره سبز را بالا برده خرید مشترک گاز طبیعی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، کمیسیون اروپا پیشنهاد داده که «ذخایر استراتژیک» گاز را خریداری کند. این ذخایر استراتژیک در مواقع اضطراری استفاده می شود.

در سراسر اروپا به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی بعد از کرونا قیمت گاز طبیعی به شدت افزایش یافته است. از سویی میزان تولید برق از انرژی های تجدیدپذیری چون باد و خورشید هم کمتر شده است.

قیمت عمده برق در اروپا در 9 ماه اول سال 200 درصد افزایش یافته است. از این رو بسیاری اعتقاد دارند دولت ها باید شرایط اضطراری در زمینه انرژی اعلام کنند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که ایده خرید ذخایر استراتژیک را مطرح کرده است می گوید اعضا این اتحادیه باید در کوته مدت و بلند مدت جعبه ابزاری از اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند که مطابق با قوانین این اتحادیه باشد.

از سویی او پرداخت مستقیم به مردم و توقف مالیات انرژی را هم مطرح کرده است.

به اعتقاد او می توان به کسب و کارهای کوچک هم برای تامین انرژی مورد نیاز کمک کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی خرید مشترک از ذخایر استراتژیک گاز در این اتحادیه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن