با افزایش تقاضای سوخت در ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت

روز سه شنبه هرچند تهدید شیوع اومیکرون باز هم بالا بود اما به دلیل افزایش تقاضای سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا، آمریکا، قیمت نفت هم افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» نشانه‌هایی از اقدامات فدرال رزرو (U.S. Federal Reserve) برای مقابله با تورم قبل از تاثیرات منفی آن بر اقتصاد هم به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

بر همین اساس قیمت نفت با افزایش 65 سنتی به 74.53 سنت در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با 74 سنت افزایش بشکه ای 71.61 دلار معامله شد.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه OANDA می گوید: علی رغم اینکه سویه اومیکرون کرونا دارد شیوع گسترده‌ای می یابد اما گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، EIA، نشان می دهد که تقاضا برای محصولات نفتی در این کشور به رکورد بالایی دست یافته است، صادرات نفت جایگاه گذشته خود را باز می یابد و برداشت از ذخایر ملی نفت خام بیش از آنچه انتظار می رفت بالا رفته است.

به اعتقاد او، این موج جدید شیوع سویه اومیکرون کرونا احتمالا محدودیت‌های کمی به همراه داشته باشد اما قرنطینه هایی که در دوران پیک کرونا در سراسر دنیا شاهدش بودیم رخ نخواهد داد.

بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، در هفته منتهی به 10 دسامبر ذخایرنفت خام ایالات متحده 4.6 میلیون بشکه کاهش یافته است. این میزان کاهش ذخایر دو برابر مقدار 2.1 میلیون بشکه کاهش پیش بینی شده است.

عرضه محصولات پالایشی هم که به نوعی نمایانگر تقاضاست در هفته های گذشته و به دلیل افزایش تولید بنزین، دیزل و دیگر محصولات پالایشی بیشتر شده و به 23.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که این افزایش تقاضا هم به دلیل افزایش مسافرت های مردم در روزهای تعطیلات سال نو و نیز به دلیل افزایش تعداد کامیون‌های مربوط به زنجیره تامین در جاده هاست.

از سویی فدرال رزرو اعلام کرده است که در ماه مارس به خرید اوراق قرضه دوران پاندمی پایان خواهد داد و از آنجایی که میزان بیکاری در سطح پایینی قرار دارد و تورم در حال افزایش است، نرخ بهره را بالا می برد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن